özellikle 1 yaş civarında çoğu bebek böyle bir döneme giriyor. Resmen “benim dediğim olacak” modundalar. Tabağı devirme, yemeği yerlere atma, ağzına bir şey alıp sonra tükürme… Tam bir klasik birde birşey okumuştum Şu an tamamen sebep-sonuç ilişkisini öğrenme peşinde. “Acaba elimdeki şeyi yere atarsam ne olur? Nasıl bir ses çıkar? Annem ne yapar? Aynısını tekrar yaparsam tepkisi değişir mi?” diye kendi küçük deneylerini yapıyor olabilir:)
Şu an beslenme konusunda kontrolü eline almak istiyor, yani sen ne kadar ısrar edersen o kadar ters tepebilir. Aç kalmaz merak etme, illa ki karnı acıkınca bir şeyler yiyecek. Sen yemekleri koy, teklif et ama yemezse peşinde koşturma, baskı yapma. Bir de elle yemeye izin ver, bazen kendi kontrolünde olunca daha çok ilgisini çekiyor. Sabır diliyorum bu da geçicek canım hepimiz yaşadık 🥹🙏🏻