Merhaba,
28 aylık bir oğlum var ve konuşması yaşına uygun ilerliyor. Soyledigimiz cumleleri tekrarlar algisi da aciktir. Ancak son zamanlarda bazı kelime ve cümleleri sürekli tekrar ettiğini fark ettim. Özellikle ilgisini çeken kelimelerde (örneğin, ambulans, itfaiye, polis arabası gibi) veya şekiller ve renklerle oynarken (örneğin, “yeşil kare”) sürekli aynı kelimeyi söylüyor ve ben tekrar edene kadar bırakmıyor.
Genel gelişimi hakkında biraz bilgi vermem gerekirse:
• Duyusal hassasiyeti olduğu için bir süredir ergoterapiye gidiyoruz.
• Göz teması iyi, ismine tepki veriyor ve komut alıyor.
• TV yaklaşık 3 aydır kapalı, yani ekran maruziyeti yok.
Bu tür tekrarlar dil gelişiminin doğal bir parçası mı, yoksa üzerinde durmam gereken bir durum olabilir mi? Günlük hayatını çok olumsuz etkilemiyor ama bazen takıldığı konudan çıkması zor oluyor. Benzer durum yaşayanlar var mı? Zamanla azalır mı, yoksa farklı bir destek almamız gerekir mi?
Deneyim ve önerilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler!