memase herkesin belki farklıdır . Biz şu şekilde yaptık çörek otu, tuz, şeker, pirinç, gül yaprakları, para , altın , anahtar, makas, yumurta, kahve ,taş sonra bir büyük bardak suya 40 ihlas suresi okundu.kovaya yarısı aktarıldı.Ben yıkadım yıkarken iyi dileklerde bulundum sonra banyosu bitince görümcemler mesela süzgec tutarmış öyle salavat getirip su dökerlermiş ama ben annemin yaptığı gibi yaptırdım. Bir avuç 10 kere bebeğin başında sayılıyor 1-2… diye su aktarılıyor başına sonra 10 a tamamlayınca salavat getiriliyor bunu böyle 4 kere yapınca 40 a tamamlanıyor yani siz bebeği tutarken biri elini bebeğin kafasının üstüne getirip öyle hızlıca hallediliyor hem üşümesin . Ondan sonra bu küvette çocuktan dökülen kalan su bi pet şişeye aktarıp yine iyi dileklerde bulunarak 4 yolun köşe başından sokaklardan dökün aksın gitsin üzerindeki nazar vs işte yine iyi dileklerde bulunuyoruz yolu açık olsun yoluna engel çıkmasın vs gibi bunu eşime söyledim döksün diye annem olsaydı annem yapardı . Sonra okunmuş suyun yarısını da kendim için ayırmıştım normal duş ve abdest aldıktan sonra sizin üstünüzde de bebeğe yapılan gibi başınızda 10 ar kere sayılıp salavat getiriliyor 4 kez 40 a tamamlanıyor. Biz böyle yaptık garip gelebilir anlatmak istedim . Doğuluyuz annem bütün yeğenlerime böyle yaptı yapan kişi abdestli olması lazım :)