Oznurozer Kıxlar selam 19 aylık bi kızım var etrafımda görüyorum duyuyorum o aylardaki çocuklar gayet anlaşılır kelimeler kulanıyor ama benim kızımın kelime kapasitesi çok geride gibi geliyor. Dede mama baba meme aç şu bazı hayvan seslerini de çıkarıyor benim söylediğim her şeyi anlıyor yapıyor ama çok fazla kelime kullanmıyor bu bi sorun mudur sizce ?
Ayberen Oznurozer Neden sorun olsunki.. başka bebeklerle kıyaslama yapmayın her çocuğun gelişimi farklıdır benim kızım 20 aylık toplasan 8 kelimeyi anca söyler o da net değil anladığımız kadarıyla. Bebek yada çocuk gelişiminde bir gün bile fark atar bir hafta içinde hızla gelişim gösterdiğine kendiniz şahit olursunuz. Benim kızım 3 kelimeyi falan bir kaç gün içinde soyledi. Yani dert edecek bi durum yok bence
Sarisin Oznurozer Değil tabi ki 😊 18 aylıkken 3 anlamlı kelimenin normal olduğu söyleniyor. Zamanı gelince o kadar çok anne dicek ki şu an üzüldüğünüz için gülüceksiniz 😊🌸
Alparslanozge Oznurozer Benim oğlumda 16 aylık bana nenne diyo babasina dede diyo birde mama diyo önceden mama meme anne baba dede kelimelerini anlamlı söylerdi şuan o da yok ben sorun etmiyorum ama çevremdeki insanlarin neden konuşmuyor bu aa sen artık konuşsana diyolar küçücük çocuğa. Kafaya takmamak elde değil 😔
Prensler26 Oznurozer oğlum şu an 23 aylık konuşmuyor anne baba mama git gel bitti ac falan diyor ama dediğim her şeyi anlıyor çok fazla konuşmuyor bende şüphe etmiştim doktorumuza sordum o da beceri gelişim bölümüne gönderdi ve ordaki doktorun her dediğini yaptı bir sıkıntı çıkmadı çok şükür bakalım ne zaman iyice konuşacak merakla bekliyorum 🤗
gozdekanalici Oznurozer Yani benim de oğlum 19 aylık söylediğim herşeyi yerine getiriyor ama 🙈 kelime dağarcığı olarak baba dede dışında başka birşey yok henüz anne diye ısrar edersem de anne
Abdisumeyye Oznurozer canim benimde oglum 18 aylik o da ac diyor bqbq dede meme cicek anne herşeyi anliyorlar evet zamani vardr belki yürüme gibi 😘😘
AyseAlyamm Oznurozer kızım 14.5 aylık sadece anne al aç diyor bunu da her zaman değil kendi canı isterse baba ded mama yok mesela en kolay kelimeler aynı dediğiniz gibi her dediğimi anlıyor yapıyor eliyle koluyla herşeyi anlatıyor ama konuşma yok bende bazen bakınca üzülüp kafaya takıyorum ama her çocuk farklıdır diyip toparliyorum kendimi .
Sariiannee Oznurozer Çok normal.Oğlum 19 aylık olacak inşallah ve sizinki gibi ,aynısı. Arada getirdim,hallettim gibi güzel kelimeler söylüyor ama çok nadir 😊2 yaşına kadar bekle Yani 4-5 daha bekle eminim kelime haznesi gelişecektir 😊Şu an her şey normal