duygu124 Merhaba kızlaaar… Herkes gibi pozitif doğum hikayeleri anlatmak isterdim ama benim hamileliğimde doğumumda çok zor geçti.. hamileliğimin 4.ayında tansiyon yaklaşık 6 7. Ayına doğruda şeker teşhisi konuldu.. hamileligim genelde hastanede acillerde geçti çünkü tansiyonum 14-17 bu civarlarda gidip geliyordu.. vücudum yüzüm gözüm bacaklarım karnıma kadar ödem tutmustu ayaklarım ve bacaklarım öyle sistiki o gerginlikten acıyordu artık.. ama çok şükür 37 haftaya kadar öyle yada böyle idare edebildik ama günümden önce zehirlenme dolayısıyla acil sezeryana alındım doğum hikayem berbat o belden iğneyi 4 kez vurdukları halde vücuttaki ödem dolayısıyla uyuşmadım düşünün halimi o acıyı.. en sonunda doktorun tansiyon 20/12 dediğini hatırlıyorum sonra genel anesteziyle bayıltılmışım zaten.. doğuma girerken eşimle bile vedalaşamadım o derece ani oldu.. ne doğum anımı görebildim ne doğumdan sonra bebeğimi direkt küveze aldılar zaten.. doğumdan sonra ben durumumun kritik olduğu söylenmiş aileme ama ben odaya çıkarıldım çok şükür
cennetkusum16 duygu124 iyi bir diyetisyen ve iyi bir riskli gebelik uzmanı ile ilerlerseniz bence sorun yaşamazsiniz. Tansiyonda şekerde kontrol altına alınabilen bişey hap ve sağlıklı beslenmeyle mümkün. İlk gebeliğinizde doktorunuz bunu yapmadı mı yoksa yapıldığı halde mi düşme olmadı. Bende de şeker vardı üzerine birde rahim ağzı yetmezliği sebebiyle serklajliydim 5 ay hiç kalkmadan yattım. Beslenmemi diyetisyen ayarladı hiç fire vermedim zor oldu ama oldu 39 da doğum yaptım
duygu124 Uzun oldu ama doktorum kontrolümde kıyıdan döndügümü ikimizide kaybedebileceği söyledi o an anladım ciddiyeti neyse hikayem bu şekilde bende tek çocuğum evladım sağlıkla dünyaya geldi çok şükür ama ikinci bir çocuk düşünüyorum hayatta bir desteği olsun istiyorum fakat hem süreç hem doğum bende fobi gibi kaldı resmen.. ikinci doğumunu yapanlar var mı yada pozitif hikayeleri olup fikir verebilecek
Lolik duygu124 bende gebelik zehirlenmesinden 36+2 de doğuma alındım . Benim bebeğim kuvöze girmedi çok şükür. Sizinki kadar zorlu olmadı ama yaşadığım endişeleri ilk günkü gibi net hatırlıyorum. Şuan tek korkum aynı şeyleri ikincidede yaşarsam diye ama tecrübeliyim artık durumu daha iyi yönlendirebilirim diye umuyorum. İyi düşünmek lazım
duygu124 Lolik kilosu falan yerindeydi gayet ama doğum anım sıkıntılı olduğu için solunum sıkıntısı olduğunu ve biraz fazla hırpalandığını söylemişlerdi.. Doğumda hamilelik sürecimde bir korku bıraktı bende.. hepsini geçtim sonu korkutuyor bu şekilde atlatsam yine razıyım hiç degilse sonucu güzel Rabbime şükürler olsun.. ama bir sürü negatif doğum hikayeleride var gerçi benimkide pek pozitif sayılmaz yaşayacak ömrüm varmış diyelim benimde bebegiminde.. Şimdiden bunun stresi düşüncesi sardı.. olmasında diyemiyorum çünkü kendi yaşadığım zorlukları görünce evladım tek kalsında istemiyorum falan filan
Metehan2222 İkinciyi düşünmüyorum 🫠 hep tek çocuk olanlara anne babası haksızlık yapmış derdim ama fiziksel ve psikolojik olarak kendimi yeterli görmüyorum çocuk büyütme süreci her şeyiyle çok zor
duygu124 Metehan2222 size katılıyorum ama bende tek çocugum ve dediğiniz gibi haksızlık yapıldığını düşünenlerdenim.. benim annemin sağlık sorunundan dolayı olmamış o ayrı ama ben zorluklarını dibine kadar yaşadım küçük yaşta annemi kaybettim en önemlisi kaldım ortada öyle hep bir yaslanacak omuz aradım kardeşim olsa omzunda aglasam dedim vs vs inanın bende yetersizim hem hem ruhen hem fiziken tekrar çok zorlayacak birde üstüne su anlattığım süreç eklenince ekstra zor.. ama benim gibi olsun istemiyorum
duygu124 cennetkusum16 doktorum çok iyiydi Allah razı olsun hepsini yaptım diyetisyenede gittim şekerden dolayı falan perhizin dibine vurdum bilirsiniz hamileyken ekstra iştah oluyor o yaz günü karpuz canım isterdide kendimi sıkardım o derece hiç unutmam o kısımlarını🤣 tansiyon deseniz öyle 5 ay karnımdan kan sulandırıcı iğne vurdum Hergün birde doğum sonrası devam ettim falan yani dikkat etmeme rağmen böyle geçirdim etmesem bilmiyorum 🤦🏼♀️
Metehan2222 duygu124 başınız sağolsun. Siz de haklısınız ilk çocuktaki tecrübelerimiz ikinci için yol gösterici olur biraz da cesaretle ikinci çocuğu da dünyaya getirirsiniz inşallah, her çocuğun sevgisi ayrı oluyormuş ikinci doğduktan sonra iyiki doğurmuşum diyeceğinize çok eminim :)
cennetkusum16 duygu124 o zaman gebelik öncesi riskli gebelik uzmanı görsün ona göre hareket edersiniz. İkinci kez aynı durum olur mu olmaz mı biliyorlar. Riskli gebelik zor oluyor gerçekten bende ilkimi doğumdan sonra bu yüzden kaybettim. İkinci gebeliğim stresten endişeden nasıl geçti bilmiyorum
Zumradmr_11 İlk hamileligimde 5 aylikken bebegin gelisim geriligi ile ogrendim gebelik tansiyonumun olduğunu gelismedi ve kaybettim 5 ayllikken normal ölü dogum yaptirildim cok gecmeden tekrar hamile kaldim 35 haftaya kadar kan sulandrici vs geldik 35 haftamda planli dogum icin hastaneye yattim yatigimda hersey normaldi 1 saat sonra plesenta dekolman olmuş yani bebegin plesentasi ayrilmis ve kaybetmisim anide sezeryana alindim o sekilde ölü dogum yaptim kan kaybim cok oldu kan takviyesi vs 1 haftada hastaneden ciktim 2 aci kaybin uzerine 3 sene cocuk fikri aklima gelmedi sonra kendimi hazir hisettim doktora gittim hikayemi anlattim doktor kontrolunde gebe kaldim sorunsuz sekilde 35 haftaya geldim tam 35 haftada hastaneye yattim ve sezeryanla bebegimi dunyaya getirdm kuveze girmedi cok sukur 2 bucuk yasinda suan bi daha bebek dusunmuyorum benim hikayem sizinkinden farklı ilerledi kotu ornek olmak icin anlatmadim ama bu hastalikla mucadele eden gruplar a girdim orda da bizim hikayemizo yasayan ve tekrar dogum yapan hanimefendilerle tanıştım herkesin hikayesi farkli ilerliyor oncelikle kendizi hazir hissetmeniz pskolojikmen tamame hazir olmaniz sonrasindada iyi bi doğum doktoru ve peritonoloji doktoru ile gorusup fikir almanizi tavsiye edebilirim gonlunuzce olur insallah
duygu124 Zumradmr_11 bunları yaşamadan sagsalim kucağıma aldım ilk çocuğumu çok şükür en büyük şansımda bu sanırım bu arada sizin için çok yıpratıcı bir süreç olmuştur helede psikolojikmen başınız sağolsun Allahım yavrunuzun ömrünü güzel eylesin dogumumu yapan doktora danısıcam elbette ama buna bile hazır değilim yani korkularım izin vermiyor birde insanın evladı olunca ilk kendini degil onu düşünüyor ya simdi bana bisey olursa korkusu var birde..
duygu124 Metehan2222 Allah razı olsun.. o kısım işte endiselendiriyor sağsalim doğuracağımı bilsem iyi ki derim eminimde iste 🙃
Zumradmr_11 duygu124 cok cok yipratici oldu cok şükür rabbim banada bir evlat nasip etti. Bunca seyden sonra tekrar hamile kalmak secenek bile degl benim icin ama aklima geldigjnde dediginiz gibi tek dusundugum sey evladim oluyor gebelik tansiyonu bebekle alakali oluyor normal bi tansiyon degil ama her hamileliktede cikmiyor oglumda böyle hi sikinti yasamadim hic tansiyon sorunu yasamadan sorunsuz normal bir hamilelik gecirdim bu yuzden umudunuzu kaybetmeyin sadece pskolojikmen ne zaman hazir hissederseniz o zaman bi doktor ile görüşün en dogru bilgiyi olasiliklari o anlatacaktir gonlunuzce olsun hersey 😊
duygu124 Zumradmr_11 çok teşekkür ederim Allah herkesin gönlüne göre versin insallah bu arada siz 3.hamileliginizde tansiyon sorunu yaşamadınız yani öyle mi acaba sebebi ne çok garip bu tansiyon işi öyleyse 🤦🏼♀️
Zumradmr_11 duygu124 evet evet hic bi sekilde tansiyon karsima çıkmadı cok garip bir durum benim tansiyonum bebege bağlıydı dogum yaptigim an tansiyon kalmıyordu doktor vucutumun bebege verdigi bi tepki oldugunu soylemisti önceden bilinen bisey de degil kan sulandırıcı ile vitamin takvisesi veriliyor o sekilde sureci bitirdim 35. Haftada risk almamak icin dogum oldu kuvezede girmedi
Meri-Mel Hepinize teker teker geçmiş olsun Allah sabırlar versin kayıpları olan annelerimize de çok zor süreçlerden geçmişsiniz Rabbim evlatlarımızı bağışlasın sağlık sıhhat huzur versin inşallah,acı günleri unuttursun birdaha yaşatmasın 😞🥺
Zumradmr_11 Son olarak bu sekilde dogum yapmis bir arkadas ile tanistim ayni zamanda hamile kaldik oda sorunuz sekilde kucagina aldi bebegini hatta ardindan ikinciyi de dogurdu yani imkansiz degil sadece doktor kontrolunde olun hamilelik dusundugunuz an da hemen gidin doktor onay verince korunmayi birakin testleriniz tahlileriniz yapılsın onceden iyi geceler iyi sahurlar hepinize 😊