Sev- fiil kökü
-i- y.s.
-yor- şimdiki zaman eki
-du- şimdiki zamanın hikâyesi
-y- y.s.
-sa- şart kipi
-n 2.tekil şahıs eki
Şeklinde ayırdım ben. Doğru olduğunu düşünüyorum. -du- ekini hiç düşünmeyin kelimede. Geriye, “seviyorsan” kalıyor. Eğer ölmemiş olsaydı sadece bu şekilde kullanırdı. Ancak bahsedilen kişi öldüğü için, geçmişte kaldığı için geçmiş zaman eki olan -du kullanılmış. O yüzden kelime doğru :)