Kızlar bebeğim 16 aylık toplam benim anladığım 15 kelimesi var henüz anne demiyor yani aslında diyo ama anne diyo bilinçli bi şekilde söylediğini düşünmüyorum günde 2-3 defa kesin der ama ben hadi anne de dediğimde yüzüme öylece bakar ve anlamadığım bir sürü şey konuşur bana anlatır anlatırken şaşırır felan heycanlanır çoğunlukla ismine seslendiğimde bakar göz teması kurar alkış,bay bay,gel gel yapar mum yaktığımda üfler sönünce alkışlar beni öper otur dediğimde oturur kalk dediğimde kalkar dolabı kapt dediğimde kaptır gel,git olayını bilir yapar sar sar makarayı oynar,a ramsam söylediğimde oynar hareketlerini yapar merdiveni tek başına çıkar ama inemez ağzını aç dediğimde açar oyuncakları hadi sepete toplayalım dediğimde toplar gibi gibi ama bana sanki bi şeyler ters gidiyormuş gibi geliyo bazen hiç beni dinlemez misal bugün parka gttik bilerek topunu götürdüm orda başka çocuklarınki ni almasın diye ama yinede başka çocukların topuna göz dikti onlarda doğal olarak vermek istemedi ya bebeğim sinir krizi geçirdi bildiğiniz kendini yerlere atıyor yola doğru koşuyor yapma diyorım yine tuhaf tuhaf hareketler sergiliyor gel diyorum gelmiyor sesleniyorım bakmıyor felan acaba diyorım bi sorun mu var sonra diyorum kafamda kurmayim bilmiyorum bana sanki doğru olmayan bi şey varmış gibi geliyo sizin bebişler nasıl gidiyor kıyaslamak değil niyetim sadece yüreğime su serpmek istiyorum