Benim için her sene 8 Mart’ta yapilan süslü; sözlü ve görsel şölenler iki yüzlülükten başka bir şey değil. Güçlü direnişçi kadınların gününü “kadın çiçektir” ile romantikleştirmeye asıl ruhu yok etmeye çalışan eril sistem, bir günlüğüne alınan çiçekler hediyeler süslü sözler.. perdenin arkasında tecavüzler tacizler istismarlar dayaklar bunların hiçbiri olmasa bile psiklojik şiddetle içindeki kadını bir tarafa bırakıp sadece anne ya da eş ya da ev hanımı olan canım kadınlarım. 8 martla ile ilgili özenle yapılan paylaşımlar özenle hazırlanan müzikli çiçekli böcekli reelsler kadar yukarıda saydıklarım paylaşılsa ses olsa nefes olsa birilerine ne güzel olurdu.
Benim için kadın olmak doğduğum günden beri üzerime yapışan bir lanet bir etiket. Tecavüze de uğradım tacize de dayak da yedim okuldan alındım evlendim ve anne oldum. Bir kere bile bahsedildiği gibi çiçek olmadim. Kalbim kırık öleceğim biliyorum.
Kadınlar gününde aklıma hep Nazan öncel gelir nedense. Yüreği kaldıran sonuna kadar dinlesin. Kadınlar gününe özel 🥂
Nazan öncel - Demirden leblebi