Benim kızım da bugün 15 aylık oldu 😊
Anne ve baba kim dersek bize bakar.
Çok sevdiği oyuncakları var mesela, özellikle bir bebeğini çok seviyor onu görünce “bebe, bebe” diye koşar sarılır. Onu bazen uyutur. “Eee eee” diyerek bazen kucağında sallar bazen ayaklarına koyar kendini sallar 🤣
Bir sürü cırtlı kitabımız var ama içinde hayvanların olduğu iki kitap var, oradaki hayvanların seslerinin taklitlerini yapıyor. Özellikle koyun ve at.
Kırmızı balık nerde desem gösterir.
Bebeğini getir dersem “bebe bebe” der getirir.
Benimle beraber temizlik yapmayı çok sever. Sil dersem hemen anlar siler. Ona oyuncak vileda seti aldım, sil yerleri deyince hemen siler, ben demeden yapıyor çoğu zaman.
Arabası var “dütt” der, bebeğini ona oturtur sürer. Kendi bek binmez ama arabanın ne olduğunu bilir 🤣 Düt nerde desem gösterir.
Kuşumuz var ona “Gel gel” veya “Ci ci” der( Cik cik derdim ben hep ondan ötürü )
Süpürgeye “Vuuu” der. Hadi evi süpürelim ya da “Vuuu” yapalım dersem, vuuuu der hemen süpürgenin yanına gider.
Kelime sayısı sanırım şu an 25 civarı. En çok ( Gel, al, ver, anne, baba, mama, cik, pisi pisi(kedi için), su, düş(düştü demek istiyor), cıs, bebe ) bunları kullanır.
İşaret parmağı ile de her şeyi gösterir, anlatır. Komut alır. Öğrettiğim çoğu şeyi yapar ama öğretmediklerimi anlamıyor tabi. Sağlıkla büyüsünler inşallah 🌸