Duygu_52AK kızım bir ara kendisi yıkıyordu, yıkadığını söylüyordu (babaannesi bakarken) ama ben evde olduğum sürece hep kendim yıkadım. Daha küçükler iyi yıkayabileceklerini sanmıyorum, sonrasında ellerini ne kadar iyi temiz yıkayacakları da malum. Şimdi kreşte ıslak mendille kendisi siliyormuş. Hep kendisi yapması değil de ara sıra öğrenmesi açısından teşvik edebilirsiniz belki. Oyuncaklarını toplamayı bilmeli. Yine tabi kızım işine gelmedikçe toplamaz ama işine geldiği zaman veya babası hadi birlikte yapalım dediği zaman toplamayı bilir. Yemek konusunda da aynı şekilde, aslında biraz dökerek de olsa kendisi yiyordu 3 yaşına kadar, sonra yine babaannenin kıyamaması sonucu hep bizim yedirmemize alıştı. Şimdi kreşte bu da biraz düzene girdi. Evde de yemesi zor olan şeyleri ben yediriyorum ama kendi yiyebileceği şeylerde ‘sen kendin yiyebilirsin’ diyorum ben de babası da, mecbur kalınca pek de güzel kendi başına yiyor. Yani hepsini yapmasalar da en azından yapmayı az çok öğrenmiş olmaları gerekiyor bence