Uzun uzun anlatacağım kusura bakmayın. Belki birilerine yardımım dokunur diye. Bebeğim doğduğunda emmesinde hep problem vardı 45 gün zar zor emzirebildim. Memeyi kavrayamıyordu ( kahverengi kısmı hiç tutamadı). Ciddi anlamda meme reddi ile uğraştım emzirme polikliniğine de gittim ama maalesef başarılı olamadım. Sonra mama ağırlıklı, sağım ile devam ettim ama bu sefer de mama reddimiz başladı. Bütün marka mamaları denedim, kaç çeşit biberon denedim ama yok bebeğim beslenmeyi reddediyordu. Bebeğim açlıktan ağladıkça, ben doyurmaya çalıştıkça, o reddettikçe ben ağlıyordum artık. Bir süre sonra sağımı da bırakmak zorunda kaldım. Uykusunda biraz mama içirebiliyordum bir süre sonra uyurken de reddetmeye başladı. Buradan, Google dan ve diğer platformlardan aklıma gelen her yerden gece gündüz araştırıyordum. Özelde devamlı takipli olduğumuz doktorumuz en sonunda smilac high diye bir mama önerdi ( bebeğimin kilo alımı normal ama benim extra çabalarımla). Onu da reddetti. Artık bir çözüm bulurum umudu ile duyduğum hem devletten hem özelden bir kaç doktor da denedim. Bebeğin kilo alımı iyi neden geldin ki diyen dr lar, her seferinde biberon öneren dr lar oldu. En sonunda 6 aylıkken sünnet travmasıdır dendi. Ek gıda sürecimiz de sancılı geçti sadece katı gıdaları elimle verdiğimde yiyor hala bu şekilde. Geçen hafta hasta olunca doktora gittik. Burada konu açıldığında görmüştüm; Üst iki dişinin aralık olduğunu, dudak bağından şüphelendiğimi söyledim. Muayene etti ve baya kalın ve kısa dudak bağımız varmış. Doktor direk meme reddi yaşadınız mı diye sorunca benim bütün taşlar yerine oturdu. Bebeğim 9 aylık ve hala mama reddimiz devam ediyor. Biberonu hala düzgün kavrayamıyor. Ben hep istemediği için tutması emmesi bile isteksiz ki düzgün tutmuyor diye düşünüyordum. Ben tabi o günden beri önceden yaşadıklarım aklıma geldikçe ağlıyorum. Ben bebeğim iştahsız beslenmek istemiyor zannediyordum ama yavrum üst dudağıyla kavrayamıyormuş ki nasıl beslensin. O kadar araştırdım meme reddi, mama reddi sebeplerinde dudak bağının yapacağı yazmıyordu. Ama dudak bağı diye araştırınca meme reddi çıkıyor. Benimle aynı şeyleri yaşayan anneler mutlaka vardır. Dudak bağını da kontrol ettirmeyi unutmayın. Ben geç kaldım çok üzgünüm 😞