smytpl hayır davayı kaybederseniz ödenen karşı vekalet ücreti, ondan muaf tutulmaz. Harç, eğer karşı dava açarsanız mahkemeye yatırmanız gerkeen resmi bedel. Önce adliyeye gidip adli yardım merkezini bulun, ne belgeler istendiğine dair size bilgi liste verirler ona göre evrakları çıkarırsınız. Çünkü usulü şehre göre değişiklik gösterebiliyor, en sağlıklı bilgiyi adli yardım merkezi verir. Anlaşmalı olacaksa avukata gerek yok diyenleri çok dinlemeyin derim, 10 yıldır bu işi yapan bir avukat olarak. Çünkü anlaşmalı da olsa hatta asıl anlaşmali da haklarınızı muhafaza eden bir protokol olması çok çok önemli hele ki çocuk varsa. Çocuğun velayeti, babanın çocuğu nasıl ne günler ne şartlarda göreceği, size ve/veya çocuğa ödenecek nafaka, her yıl nafakanın ne oranda artacağı v.s. çok ayrıntılı bir protokol hazırlanması gerek, mağdur olmamak için lütfen adliyeye gidip, size avukat atanması için başvurun böyle bir imkanınız varken boşuna mağdur olmayın.