MissPhalange ben boyle hazır yoğur ile mayalamadım hiç, ya toz maya (migros, macro center gibi marketlerden alıyorum) ya da yine evde kendi yaptığım yoğurttan maya koyarım. Pastörize UHT karton sütler ile ben de hiç yaomadım. öncelikle pastörize günlük süt alıyorum, serçe parmağımı içinde 10 saniye tutabilecek derecede ısıtıyorum bir tencerede, ardından sütü mayalayacağım yere (genelde cam kavanoz) alıyorum. Bir lt süt için, bir paket toz maya veya bir yemek kaşığı yoğurdu içine döküp 5-6 tür karıştırıyorum, sonra sofra örtüsü gibi temiz bir beze sarıp kalorifer peteği yakınına koyuyorum. Kavanozun ağzına kağıt havlu kapatıyorum sadece, kapak kapatmiyorum. 6-7 saat orada duruyor sonra buzdolabına kaldırıyorum. Yıllardır bu şekilde yapıyorum gayet iyi tutuyor 🤷🏼♀️