Bebekligiller Ben ne zaman çorba yapsam ya arpa şehriye ya hazır erişte. Dibe çöküyor. Yağda kavuruyorum yine oluyor. Sonradan eklesem şişiyor haşıl gibi oluyor. Ne yapmam lazım.
Miaaa Bebekligiller kaynayana kadar karıştırmaniz gerekiyor 😄 ilk evlendigimde bende üşeniyordum dibe çöküyordu 😂
Mnli Bebekligiller karıştırmıyor musunuz yaparken kaynadıktan sonra da en kısıkta 5 dk bekletiyorum ben
yeso16 Bebekligiller ben yarım çay bardagı koyuyorum yarım cay bardagı da yesış mercımek guzel oluyor çökme falan olmuyor cnm
Bebekligiller Miaaa yaptım valla yaptım. Hazır çorba gibi karıştırarak kaynattım. Sonra altını kıstım kapağını kapattım.
Bebekligiller Mnli sadece 5 dk mı pişiriyorsunuz. 🙄 Ben 30 dk pişiriyorum. O yüzden mi böyle oldu acaba
-sevimlipolyanna- Bebekligiller Kız çorba hiç 30 dakika da pişer mi benim çorbalarım maksimum 15 dakikaya hazır oluyor 😂
Mnli Bebekligiller hayır kapatmadan önce 5 dk daha yani çorba oldu baktınız tadına tamam dediniz 5 dk daha arpa şehriye çorbasında zaten önceden salçayı kavurup suyu koyuyorum su kaynayınca şehriyeyi atıyorum şehriye şişince 5 dk daha ama mesela tarhanayı soğuk suyla yaparım hepsi kaynayıp birbirine geçince 5 dk daha en en kısıkta
busrasya23 Bebekligiller çorbanın dibini kapatmaya beş dk kala atın karıştırın şehriyeyi en son koyun en fazla beş dk zaten hemen pişiyor baştan koyarsanız şişer dibe çöker vs vs sebebi bence bu
Bebekligiller busrasya23 halamın tarifi aslında. Onun çorbası çok güzel olmuştu tarifi sormuştum. Onları yağda kavur demişti. Bende hep öyle yapıyorum demek ki çok pişiriyormuşum
Bebekligiller Mnli evet evet bende ilk Tarhanayı soğuk suda bekletiyorum. Çözelti gibi hazırlıyorum. Yağ soğan kavurup erişteyi atıyorum. Ondan sonra salça koyup tarhanayı döküp 6 bardak suyu ekliyorum. Karıştırıp kaynamasını bekleyip altını kısıp kapağını kapatıyorum
aza754 Soğanı kavurun üzerine salçasını ekleyip biraz daha kavurun tuzunu baharatlarını atıp suyunu ekleyip iyice kaynatın kaynadıktan sonra şehriyelerini ekleyip arada karıştırın 8-10 dk sonra pişmiş oluyor çökme ya da lapalasma olmuyor
Bebekligiller aza754 🙄 kız hepiniz 10 dk mı pişiriyorsunuz 🤣 ben niye çok pişiriyorum onu anlamadım. Yeni evli gibi hayrete düştüm şimdi. Bende istiyorum ki piştikçe tadı güzel olacak 😂
cennetkusum16 Bebekligiller kaynayana kadar şehriyeleri atma iyice kaynasın sonra at 1 çay bardağı ekleyip karıştırdığında kasigina geliyorsa yeterlidir
Bebekligiller cennetkusum16 şehriye katmadan soğanla salçayı boş pişiricem sonra şehriye sonra 10 dk sonra kapatıyorum dimi 😂 tamamdır
Bebekligiller yeso16 bende 1 çay bardağı arpa şehriye, 1 su bardağı yeşil mercimek yapıyorum. Bu arada bunu yaptığımda şehriye dibe çökmüyo.