aycaunalsimsek Herkese merhaba sevgili güzel annelerim. Erkek bebek annesiyim henüz 2 ay 15 günlük. Bugün kontrol günümüzdü. Kilosu 6800 çıktı. Anne sütü+ mama ile ilerliyoruz çünkü sadece bir göğüsten sütüm geliyor. Doğumdan itibaren hala daha gelmeyen tarafı emzirmeme rağmen bir damla bile süt gelmiyor. Tek göğüs te bebeğime yetmediği için mama takviyesi yapmak zorunda kalıyorum. Sağlık ocağındaki hemşire kilosunun çok fazla olduğunu ve sadece anne sütü vermemi söyledi. Bende keyfimden mama vermiyorum ki zaten çocuk doymuyor ağlıyor uykuya geçemiyor uyumuyor huzursuz oluyor. Bazen 40cc bazen 80 cc benim de sütümün verime göre mama miktarında değişkenlik oluyor. Moralim çok bozuldu, hiç anne sütü vermiyor musun falan dedi hemşire. Hangi anne sütü olduğu halde vermemezlik yapar ki ? Ne yapmam lazım moralim çok bozuldu kafama çok taktım. Deneyimli bilgili anneler bana tavsiye verirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler 🌸
_mom aycaunalsimsek hemşire çok dinleme bence doktor ne diyor ona göre ilerlersin mamayı azalt.derse sadece azaltirsin doktora söyle. Benimki de 6700 du kilosu 8 aya kadr da tombik yuvarlakti şimdi emekliyor hareket derken esitlendi biraz zamanla o kilo gidiyor korkacak moral bozacak hiçbir şey yok elinden geleni de yapiosun daha ne olsun bence doktorla konus
bebek2anne1 aycaunalsimsek hangi mamayı kullanıyorsunuz ? Bence hiç bakmayın onlara büyüdükçe kilolarından eser kalmıyor
Bebegimm1 aycaunalsimsek onlar öyle der banada ilk cocugumda demişti bende her hafta mamaya şu kadR para vermeye bayılmıyrz dedm kılosuna baktımda o ayda 7200 müş ama 3.ayından snra azalıyo hatta yaşında aldıgı kılolar duruyor sadece boya gidiyor
cennetkusum16 aycaunalsimsek 7 ncı aydan sonra azalıyor daha doğrusu durağanlasiyor kilosu ama midesini fazla genisletmeyin siz yinede. Kilosu fazla olunca diyete sokuyorlar bu sizi daha fazla zorlar. Birde ilerleyen yaşlarda obezite oluyor yakın bı akrabamin kızında yaşadık bu durumu. Kendi bebeğimde doğdundan beri sadece mama aldı doktor en başından bu zamana kadar fazla kilo almamasi için hep uyardı.
aycaunalsimsek _mom mesajınız o kadar iyi geldi ki, çok teşekkür ederim, kendi çocuk doktorumuzla kontrolümüz 3.ayda, oda 1,5 aylıkken gittiğimde kilosunu fazla bulmuştu yine fazla bulur tahminimce🤷🏻♀️
_mom aycaunalsimsek bakın vallahi biraz yapı ile alakalı ne mama ne süt gerçekten şuan 9 buxuk aylik 9 aylık kilosu 12 kiloydu boy 80 cm eşime çekmiş yapısı tamamen genetik benim annemin çocukları da böyleydi başta sonda kilo verirlerdi. Hatta son bir aydır kilodan gitti sırf boya veriyor kilo aldırmak veya verdirmek çok kilolu az kilolu bunların hiçbiri takılacak konular değil ben ilk üç ay taktım kafaya sonra bıraktım gelişimi sağlıgi iyi olsunda gerisi önemsiz zayıflatacakta kiloda alacak uzayacakta büyüyecekte.
aycaunalsimsek bebek2anne1 Benim bebeğime bir sorun yaşatmadı. Gaz yapmadı. Mamayı verdikten sonra gazını çıkarıp yatırıyorum rahatlıkla uyuyor
_mom bebek2anne1 mama kullanmadık doğru hafta doktor mama ver sarılık için dedi hipp aldım ama iki defa içmedi bebeğim o yüzden devam etmedim. O zamanlar hipp önermişlerdi bana
aycaunalsimsek Bebegimm1 ayy tek değilmişim ne güzel o kadar seviniyorum ki benzer şeyleri yaşayan deneyimli anneler yazdıkça. Çok teşekkür ederim 🫶
aycaunalsimsek cennetkusum16 siz mamayı ne kadar veriyordunuz 2 aylıkken? Kaç saat arayla ve günde kaç kere. Nasıl bir yol izlemiştiniz paylaşırsanız belki bende örnek alabilirim 🌸
cennetkusum16 aycaunalsimsek ilk 1 ay 60 cc verdim. 2 ncı ayin sonuna doğru 90 Cc çıktım. Ben ilk iki ay 2 saatte bir verdim sonra 3 saatte bir sonra 4 saatte bir. Saat aralığı 2 saate düşüyorsa mamayı arttiriyordum…Ama benim bebeğim emmiyordu sütüm yoktu. Eğer sütüm olsaydı doktor su şekilde söylemişti. Önce emzir her iki memeyide ayrı ayrı 20’ser dakika tutsun daha sonra 30 cc ver demişti. Sütün geldikçe mamayı azalt en son mama vermeyi birakki sütün çoğalsın demişti. Çünkü göğüsler bebeğin ihtiyacı kadar süt uretiyormus ve onun tükürüğündeki bı madde sütün inmesini sağlıyormuş. Tabi benim sütüm 15 ncı gün tamamen kesildi dediğim gibi 2 ve 3 hatta 4 ncü ayda 90 Cc içti. 3 ncü ayda bı beslenme reddi oluyor ama ona rağmen ayda 1 kilo üzeri alıyorlar. 7 ncı ayda yavaşlamaya başlıyor. Aylık 250 500 gram arası gidiyorlar bazen diş çıkartınca azalabiliyor. Şöyle bir durum var anne sütü alan bebeklerde doktorlar kiloyu önemsemiyor ama mama girince kilo almasını istemiyorlar buda dediğim gibi ileride obezite olma riskinden kaynakli
esraa_20 aycaunalsimsek 2.5 aylık 6800 normal bence 2 aylık persentil tablosunda en yüksek değer 7400
aycaunalsimsek esraa_20 bana göre de normal ama hemşireler öyle söyleyince ben mi çok mama veriyorum acaba diye kendimi sorguluyorum istemsiz 🤷🏻♀️
aycaunalsimsek _mom doğru çok haklısınız yapı ilede alakalı olabiliyor. Teşekkür ederim gerçekten iyi geldi mesajlarınız 🥲🙏
esraa_20 aycaunalsimsek çocuk ağlarken ne yapacakmışız acaba ne bekliyorlar ben anlamıyorum ya maşallah oğlunuzun kilosu çok iyi zayıf olsa zayıf emzirmiyorsun diyorlar az kilolu olsa kilolu diyorlar hadi persentilin en üst seviyesinde olur anlarım dediklerini ama laf yani
aycaunalsimsek esraa_20 aynen öyle açlıktan ağlıyor uyumuyor mecbur veriyorum bende, herkes çok bilmişlik taslıyor sanki keyfimizden veriyoruz mamayı
lovelesss aycaunalsimsek bebeğinin kilosu gayet iyi neden böyle gereksiz konuşmuş anlamadım bazı bebekler aç olduğu için değil kendini rahatlatmak için emmek istiyor kızımda öyle emzik alıştırmak zorunda kaldım
aycaunalsimsek lovelesss Bende anlamadım elimden geldiğinde sürekli emziriyorum zaten ama tel memeden süt geldiği için de gün boyu nereye kadar emzirebilirim ki