Öncelikle hepiniz bi sakin olun. Yıllarca öğretmenlik yaptım otizmli çocuklarla birebir çalıştım. Otizm öyle bi kere seslendiğinizde bakmayınca konulan bi tanı değil.
Canım anneler ben de anneyim evlatlarımızın takibini yapmak çok önemli tabiiki ama HER göz temassızlığına otizm diyemeyiz.
6 aylık çocuk ismine bakmayabilir, 9 aydan sonra artık ismini net olarak bilmesi gerekir. O zaman da eğer çocuk bi şeye odaklandıysa o an bakmayabilir. Bırakın odaklandığı şeyle uğraşsın. Dikkatini dağıtmayın.
Ellerini sürekli hareket ettiriyor olabilir. Çünkü elleriyle bi şeyleri ağızlarına götürerek dünyayı tanıyorlar. Bırakın ellesinler bırakın tanısınlar.
10 dk tv açtınız diye otizmli olmazlar.
Çocuklar rutini severler, farklı şeyleri hemen deneyimlemek istemiyolar diye de otizmli olmazlar. Lütfen instada gördüğünüz her otizm videosunu izlemeyi bırakın. 18 aydan önce otizm tanısı konulmaz. Velev ki erken tanı kondu, belirtleri azaltmak için oldukça zamanınız var. Her gün sohbet edin, bol bol sarılın öpün evlatlarınızı. Sürekli eğitici bi etkinlik yapcam diye daraltmayın kendinizi. Bazen de saçma şeyler yapın eğlenin beraber. Sürekli stresli nabzı yüksek bir anneyle çocuk neden ve nasıl konuşsun? Çocuklar her duyguyu hissediyorlar. Bu kadar stres yüklemeyin kendinize.