civciviminannesi merhabalar. Bende OKB hastasıydım ancak farklı şekilde. Yani benimki temizlik üzerine değildi sürekli takıntılı şekilde aynı şeyleri düşünüp yapıp yapmadığıma emin olamıyordum. Bir süre psikoterapi aldım ilaç kullandım. Ama size yenmenin en temel yolunu söylemek gerekirse kompulsiyonları yapmamak. Nedir kompulsiyon?
Kendinizi, zihninizi rahatlatacak tekrar eden eylemlere denir. Atıyorum sürekli el yıkamak, banyoya çıplak girmek. Her yaptığında bir üst seviyeye taşınacak ve artık el yıkamanın seni rahatlatma süresi kısalacak, banyoya çıplak girmek seni tatmin etmeyecek. Bu bir kısır döngüdür obsesyon-kompulsiyon olarak. Obsesyon yani takıntılı düşünceyi sürekli komulsiyonlarla rahatlattığın sürece artık bu hastalığın ilerlemesine davetiye çıkartmış olursun. Bundan ise kompulsiyonları yapmayarak kurtulabilirsin. Örneğin banyoya çıplak girmeyi bırakarak başlamalısın. Evet çok zor olacak biliyorum ama düşün banyoya giyinik girdiğinde en fazla ne olabilir? Bundan başta eşin için değil evladın için kurtulmaya bak. Benim tanıdığım biri var oda takıntılı malesef ve çocukları için hayat zindan olmuş durumda.