Ballloglum oğlumun bu yıl öğretmeni değişti ve bu seneki öğretmeni dehb olabilir diye psikoloğa yönlendirdi. Psikolog gelişimsel değerlendirme testi yaptı ve gelişiminin çok çok iyi olduğunu ve istendik bir çocuk olduğunu söyledi. Her anlamda kendisini belli eden bir çocuk, desteklenmesi gereken bir alanı yok dedi. Sizin oğlunuz da başka çocukların tavrına takılıyor benimki de öyle. Oğlum öğretmenine ulaşamıyor, söyledikleri karşılık bulamıyor ve bu da sınıfta problem olarak ortaya çıkıyor. Psikolog 5 yaşındaki çocuk etkinlikten sıkılabilir ve hareket etmek isteyebilir dehb düşünmek yerine sınıf içi dinamiği değişmeli dedi. Oğlum öğretmeninden ve sınıftan bahsetmiş, psikolog sınıf kurallarını katı bulmuş. Ben zaten kendim de öğretmen olduğum için farkındaydım ama yine de uzman değerlendirmesi almak istedim. Bence oğlunuzun bu tavırları şımarıklık gibi bir durumdan ziyade sınıf içinden kaynaklı olabilir. Benim oğlum sınıfta olanları fark ediyor ve ona göre hareketleri olumlu ya da olumsuz olabiliyor. Öğretmenine de takık mesela, öğretmenin kendisini dinlemediğini anlamadığını söylüyor. Biz de fark ettik, açıklamaları çok yüzeysel ve oğlum tatmin olmuyor bu yüzden de sınıf kurallarında zorlanıyor. O anlattığınız tren gibi bozulan şeye aşırı tepki bizde de var, başka çocuklarda da duydum gelişimsel bir durum şiddeti bazen azalıp arayabiliyor. Etkinlik kitaplarını hareketli çocuklar sevmeyebiliyor,zorlamayın bence. Bazen zorluk derecesi pik yapabiliyor bazen duruluyorlar biz hala yaşıyoruz. Ama önce sınıfta ve sosyal alanda çocuğunuzun neler yaşadığını anlamaya çalışın bence. Bir de okul dışında da yaşıtı çocuklarla mümkünse vakit geçirirse ebeveynin yönlendirmesiyle akran iletişimini daha güzel ve hızlı kazanıyorlar