Herkese merhabalar, benzer durumları yaşayanlar var mı diye merak ediyorum ondan bunu danışmak istedim. Oğlumda Dehb şüphesi ve üstün zeka şüphesi var. Danıştığımız psikolog psikiyatriye götürün tanı koysun dedi. Biz 1 yıldan fazladır Almanya’da yaşıyoruz daha yeni Türkiye’ye geldik bu sırada da oğlumu çocuk psikiyatriye gösterecektik çünkü orada Türkçe bilen bulamadık. Daha önce oradaki çocuk doktoruyla konuştuğumuzda normal dedi ama doktorumuz Alman ve iyi anlatabildiğimizden şüpheliyiz. Şöyle ki biz tam bunun için buraya gelecekken oğlumun öğretmeni bize dedi ki sakın Türkiyede psikiyatriye götürmeyin çünkü orada dehb ve üstün zeka çıksa bile bizim değerlendirmelerimiz farklı orada önüne gelene tanı koyuyorlar çocuğunuz etiketlenmesin dedi. Bu arada biz bu konudan öğretmenine de bahsetmemiştik böyle birşey söyledi durup dururken. Bi taraftan da bize kızdı okuma yazma öğreniyor diye bizim öğrettiğimizi düşünüyor gereksiz üstüne düşüyorsunuz falan diyor. Şimdi ne yapacağımızı şaşırdık, eğer varsa ve tanı almazsa hayatı çok zorlaşır gerekli tedavi ve ya terapiyi alamaz diye korkuyorum, ama etiketlenirse ve gereksizse diye de korkuyorum. Eşim biraz art niyetli olabileceklerini de düşünüyor çünkü tanı alırsa oğluma ayrı öğretmen getirtmek zorundalar böyle bir çabaya girmek de istemiyor olabilirler dedi ama bi taraftan da çocuğum okulda öğretmeni zorluyor olsa tam tersi başından atmak ister niye tanı almayın desin. Eşim tanıyı alalım bildirmeyelim okulda sıkıntı yaratırlarsa kullanırız diyor. Sizce ne yapmalı, siz olsanız ne yapardınız.