kahvekokusu- hemofili genetik bir hastalık. Genelde anne taşıyıcı oluyor. Çünkü x kromozomu ile taşınıyor. Benim iki kuzenim hemofili hastası, yengem taşıyıcıymış. Ka pıhtılaşmaması durumu var. İki kuzenim de sağlığı yerinde. Sadece düzenli ilaç ve faktör almaları gerekli. Çocukken çok hastaneye giderlerdi. Büyük olan evli oğlu oldu geçen yaz hatta. Yine büyük olan apandisit ameliyatı da oldu 10 yıl önce falan. Küçük olan beyin kanaması geçirdi bebekken. İlaçları sayesinde hepsi kolay geçti. İyi doktor takipli olmanız da önemli, genelde üniversite hastaneleri ilgileniyor. 🌸