BelaCivciv celasunanas Anladım, şimdi burada net bir şey kimse söyleyemez, doğru olmaz. Peki göz teması net var mı? En önemli ayrıcı şey bu aslında, net bir göz teması kurup kurmaması.
celasunanas BelaCivciv evet net bi göz teması var bi iletişim kurmaya çalışıyo çabasını görebiliyorum ama sadece aaaa eeee gibi sesler çıkarıyo benim söylediklerimi anlayabiliyo bazı şeyleri mesela kucak diyorum ellerimi açıyorum geliyo sarılıyo ama bunu sadece bana yapıyo yada gel dediğimde geliyo sadece bunlar
BelaCivciv celasunanas Duygusal bir göz teması mı bu peki? Hani yani dümdüz bir yere baktığı gibi mi bakıyor size yoksa daha anlar gibi mi? İsmine bakar mı? Bir şeyleri gösterdiğiniz de oraya bakar mı yani kedi köpek nerede dediğiniz zaman bunu anlayıp bakıyor mu o tarafa?
celasunanas BelaCivciv yani kediyi köpeği falan gösterdiğimde bakmıyo elimle işaret ediyorum aynı şekilde bakmıyo
celasunanas Papatya-eylul88 evet sadece dediğim gibi zorunda kaldığım durumlarda açıyorum imkanım olsa o zamanlarda bile açmıcam
D_deniz celasunanas yeğenimde hiperaktivite bozukluğu debh vardı. Çok zeki akıllı karakter ve kişilik sahibi bı çocuk şuan 32 yaşında. Nerdeyse 30zuna kadar odaklanma sorunu yaşadı. Ortamda oynamaz kimseyle uzak dururdu. Benle arasında 7bucuk yaş var ben ders çalıştırır idim odaklanamazdi. İş aşk hayatında hiçbir şeye odaklanamadi. Tedavi görüyor şuan Hollanda’da toparlamaya başladı. Doktoru çocukken TV izletilmese idi durum dahaiyi olabilirdi demiş. Ekran maruziyeti de var çünkü ablam işe giderdi annem bakardı ve bilmiyorduk TV hep açıktı. Susardi bebekken konuşmazdı. Hep yaramazlık fenalık peşinde idi kendi kendine
barda16 Bence ekran için cok kücük kısa süre bile olsa izletmeyin derim korkmayın cok fazla öyle videolar ama coxuk doktorunuz fark ederdi çünkü onlar aylık muaynelerde aslında o bilişsel özelliklerinede bakıyolar ismiyle sesleniyolat mesela gözüne bakıp cocugun o da fark ederdi bişey dedi mi size acaba domtorunuz
celasunanas barda16 açıp özellikle izletmiyorum zaten bazı zamanlar mecbur kaldığımda açıyorum çocuğuma tek balıma bakıyorum çünkü her yere onunla birlikte gitmek zorunda kalıyorum o yüzden bazı zamanlar
acemianne___ celasunanas merhaba benim oğlum da 15 aylık , iki üç gündür telefonla konuşur gibi yapıyor , bende neden yapmaz falan derdim , ben yapınca oda hemen kaptı , siz yapın sürekli , başka sormak istediğiniz varsa buyrun , benim de erkek
celasunanas acemianne___ bunu söylediğinize o kadar sevindim ki anlatamam belkide ben boşu boşuna evham yapıyorumdur ama oğlunuzun başka çocuklarla iletişimi vs nasıl parka gittiğinde falan öbür çocuklar gibi kaydırağa salıncağa falan gidip oynuyor mu ?
acemianne___ celasunanas celasunanas evet takip edin ama kendinizi harap etmeyin , şöyle şimdi biz çok parka gidemıyoruz ıkımızde çalışıyoruz havalar da soğuk ama 1 buçuk ay önce gittiğimizde salıncağa koyunca pek sevmedi onu çıkartmamız için ağladı bende şaşırdım salıncak sevmeyen çocuk mu olur diye , iletişim kısmı da biz kendi memleketimizde değiliz yanı ettafımzda yaşıt çocuk yok ama sosyal diye düşünüyorum, biri çağırınca kucağa alınmak ister ,
Aklimideliricem celasunanas yani şuan kimse bişey diyemez ama bende oğlumu götürdüğüm için Doktorun bana önerdiklerini söyleyebilirim bana demişti ki sürekli direktif ver boş bırakma. Masaya çatal kaşığı o götürsün çamaşır sererken sana o versin demişti bide kendi yaşıtlarının olduğu ortama sok orda oynasın demişti bu sürede tv tamamen yasak bol bol kitap oku ve göz temasını kaybetme demişti
Ballilokmam11 celasunanas oral dönem 2 yaşına kadar devam ediyormuş ağıza alması normal siz sıkmadan inat etmeden anlatmaya devam edin ve emin olun bir anda değişiyor hareketleri kendiniz yapıyormuş gibi anlatın mesela biz komşunun ışığını gördüğümüzde onlar görmemesine rağmen hemen el sallıyoruz, dışarı çıktığımızda kuşları duyuyor o şekilde taklit etmeye çalışıyoruz, parkta da salıncaktan biraz korkuyordu Bayadır gitmedik ama çocukları izlemeyi abla abi demeyi seviyor o şekilde hareket edebilirsiniz mesela öksürün siz ona da ah hasta olmuşum gibi bir şekilde anlatıp komediye donusturebilirsiniz umarım işe yarar, birde ev işlerine dahil etmeye çalışın o şekilde objeleri daha kolay tanıyabilir ama unutmayın bebeklerin gerçekten saati saatini tutmuyor en kötüyü düşünmeyin