Canimbenim65 geçmiş olsun öncelikle. Evet konuşabiliyor şükür 3.5 yaşında. 10 aylıktan beri işitme cihazı kullanıyor. Sol kulak 90db kaybı var. Bera testine yönlendirildiyseniz eğer size randevu veriliyor. Geceden uykusuz bırakıyorsunuz çocuğu. Hastanede test sırasında doğal derin uykuda olması lazım. Çocuk uyanırsa çok hareket ederse başarısız oluyor malesef. Eğer bir sorunu varsa tanı konulması için bu test çok önemli. Kapsamlı bir test. Biz 4-5 defa girdik sürekli uyku probleminden dolayı başarısız olduk. En sonunda test çekildi yaklaşık 1 saat sürüyor. Çocuğun kaç desibel kaybı var, kulağın hangi bölümünde sorunu var onlar saptanıyor. Eğer bir sorunu yoksa duyuyor ise test daha kısa sürer zaten. Daha sonra doktor önerirse emar ve tomografi çekiliyor. Tamamen doğru bı şekilde tanı konulunca nasıl bir cihaz kullanması gerek ona karar veriliyor. Çocuk cihaza alışınca rutin odyolojide kontrolleri oluyor aynı zamanda dil terapisti ile de bağlantılı olmanız lazım. İleri derece işitme kaybı varsa özel eğitim de alması gerekebilir. Bunlar sizi kesinlikle üzmesin tekrar geçmiş olsun başka merak ettiğiniz olursa cevaplayabilirim