Kızlar şimdi otururken bi araştırmaya girdim
Mesela çocuk ateşlendiğinden hepimizin önceliği ateşi düşürmek iste ilaç vermek ama hangi ilacı gerçekten nasıl kullanmamız gerektiğini ne eczacılar ne doktorlar anlatmadığını düşünüp bir araştırmaya girdim
Konu : parasetamol ve ibuprofen ilaçlar .
Şöyle ki; Parol, calpol, tamol, tylol süspansiyon gibi markalar 1 ölçekte 120 mg parasetamol içerir.
Ve baş ağrılarını , mide ağrılarını , kulak ağrılarını ve soğuk algınlığı semptomlarını tedavi etmek için kullanılır. Ayrıca yüksek ateşi düşürmek için de kullanılabilir
İbuprofen içeren en yaygın şuruplar arasındada ; dolven, pedifen, ibufen, apireks, brufen vs. Ketoprofen (Profenid) de aynı gruba dahildir.
Çocuklarda ateş, baş ağrısı, diş ağrısı, kulak ağrısı, boğaz ağrısı, eklem ağrıları ve diğer ağrıların tedavisinde kullanılır. Diyor Türk kaynaklarda
Yabancı kaynaklar daha açıklayıcı olup
Çocuklarda İbuprofen bir tür iltihap giderici ağrı kesici ilaçtır.
Diyor buna göre çoğu doktor iki ürünü birlikte kullanım sağlamamızı söylemekte kalıyor
Ve riske girmeyerek dönüşümlü verin diye uyarıyor
Şimdi bu konuda benim şahsi fikrim
Yan etkilerini göz önünde bulundurarak
(Yan etkilerini araştırınız )
Örn : Bir Dr kan’da crp ve iltihaplı hastalık olduğunu görmeden ayrıntılı inceleme yapmadan sadece ateş var dite calpol verdi diyelim bu durumda ben çocuğuma yanlış kullanım sağlamış olacağım doğru mudur ?
Çünkü asıl etki vereni kullanmamış olacağım
Ya da aynı durum iltihap için daha yoğun etkiye sahip olan dolvende geçerli midir ?yani parasetamol ve ibuprofen ayrı etken maddeler oluyorken ? Aynı şeylere kullanılmadığı yabancı kaynaklardan belirtiliyorken
Türk kaynaklarda açıklanamaz şekilde ?
Aramızda belki bu konuda bilgili bir kaç insan vardır ?
Bide örn, doz olarak ecz. Bir ölçek yazıyor hepsine ama gerçek etki için böyle değil bence
Sonuçta 2 yaş çocukla 6 yaş çocuğa aynı dozda ilaç verilemez doğru mudur ?
Biri beni aydınlatsın . Kaynak da gönderebilir hangi ilacı hangi durumda ve kaç dozda kullanmalilyuz gıbı??
Bu konu gece gece kafama takıldı :)