Busraaelaa Kızlar kızıma dört aylıkken baslanmıstı demir iilacı 25 aylık oldu hala düşük hafta dört bes kez et yediriyorum yumurtasını kuruyemişini vermeye calısıyorum ama yükselmiyor bu durumu yaşayan ve şu demiri yükseltir diyenileceginiz bişey var mı aetık demir ilacı da kullanmak istemiyorum dişlerinde siyahlık yapmaya basladı
annekadin21 Busraaelaa ne yaptınız? Aynı durumu yaşıyoruz. Bize Akdeniz anemisi taşıyıcısı olabilir dedi ama ailede öyle bir öykü yok..
Busraaelaa Kuzularinanasi hiç öyle bişey olabileceğini söylemedi doktor şüphe görseydinyapardı diye düşünüyorum birde bende de hep kansızlık vardı benden de etkilenmiş olabilecegini söylemişti emdiği için bilemedim
Kuzularinanasi Busraaelaa yani bi ihtimal diye soyledim ne yapsam yukselmedi dediniz ya ilaca ragmen.demekki siz de dikkat etmeniz lazim demir degerleriniz sizin de dusuk mu bakildi mi.takviye kullanmak lazim.emzirirken hem size hem bebek icin dikkat etmeli.6 aya kadar anne sutunden demiri alir bebekler ama 6.aydan sonra takviye gerekir.
Busraaelaa Kuzularinanasi anladım ben sizi teşekkür ederim ben baktırdım tabi ki zaten hep düşüktü biraz ilaç kullandım ama sonra bıraktım yükselmedi hala da düşüktür suan zaten 2 yasında 2 ay kadar oldu memeyi bıraktık ama gercekten şaştım ne yapacagımı hani derim aynı durumda olan varsa ama yok sanırım damla yetersiz geliyor dedi doktor surubada alerjisi var onu veremiyorum besinlerle halletmeye calısıyorum aslnda ama olmuyor gibi en son kan verdiğimizde biraz yükselmiş ama daha tam değil demişti doktor
Busraaelaa annekadin21 hiç bişey yapmadım gercekten şaşırmış durumdayım doktora söylüyorum karadut yada keçiboynuzu pekmezi kan için iyi içirsem günlük tatlı kaşıgı oda dedi ki pekmezlerde yapıyor diş çürüğü yada siyahlık demir içerdiği için diyor anlamayamadım kullansan bi dert damlaları da kullanmasan da kprkuyosun daha da düşer mi diye bize akdeniz anemisi vs demedi hiç ama demir ilacını kullan ve hergün kırmızı et yedir diyor baska bişey demiyor siz neler denediniz kan için
annekadin21 Busraaelaa bizde her gün et yedir dedi ama ben ztn haftanın 3 4 günü yediriyordum.. yesil.mercimrk ve nohutta çok yedir dedi
Yazmelegi_ Busraaelaa merhabaaa ben günde 1 tatlı kaşığı pekmez verdim ve elimden geldiğince yesil mercimek yedirmeye çalıştım sade yemiyorsa çorbasını icirdim geçen hafta kontrolümüzde hersey yoluna girmişti. 4 aydır uğraşıyorduk bizde
Busraaelaa annekadin21 nohutu bilmiyodum ama yeşil mercimeği bende duydum gercekten cok etkiliymiş bende arada vermeye calısıyorum daha cok vereyim bari teşekkür ederim bu arada akdeniz anemisi gecen bişeymiymiş peki
Busraaelaa Yazmelegi_ yaa çok iyi maşallsh biz 9 ayından beri ugrasıyoruz 2 yasında hala devam kansızlıgı hangi pekmezi veriyorsunuz peki benimkinin üzüm pekmesine alerjisi var da bu arafa bende mercimeği sık vermeye calısıcam cok duyuyorum bunu inşallsh bizimkide yükselir
Yazmelegi_ Busraaelaa ben Üzüm pekmezi verdim kendimiz yapmıştık, alerjisi varsa veremezsiniz 🥺 inşallah en kısa zamanda düzelir ❤️
Busraaelaa sek_kahve şöyle sabah akşam kullanıyorduk doktor hafif bir yükselme gördü günde bire düşürdü aslnda şurup daha iyi yükseltiyormuş ama şurup üzüm pekmezi içerdiği için ve kızımın üzüm pekmezine alerjisi oldugu için damladan devam etmek zorundayız oda pek etki etmiyor sanırım o yüzden bende ilaç dısı yiyeceklerle yükseltmeye calısıyorum birde damlayı kullanmak şstemiyorum çünkü kızımın bir dişinde siyahlık baslamıs güya yapmayan damla içerği temiz ama oda tartarı boyuyormuş basladı içim rahat değil o yüzden çürüme yapar diye
Hep_oyle_olur_zaten Kırmızı pancar , yeşil mercimek,kürü incir kürü bunlar da demir yönünden zengin bunları da dene istersen. Bir de demir ilacını verirken bir saat öncesinde ve bir saat sonrasında süt ürünü vermemelisin
Busraaelaa Hep_oyle_olur_zaten süt ürürünü vermiyorum yogurt dısında bişey yemiyor sevmiyor ilacıda genelde sabah verdiğim için yogurt yememiş oluyor orda sorun yok sanırım ama dediğğniz yiyecekleride denerim teşekkür ederim ❤️😍
sek_kahve Busraaelaa çürüme yapmaz ya, dişi doğru fırçaladıktan sonra sorun olmaz. Demir ilacını yiyeceklerle falan vermemek gerekiyor
Busraaelaa Yazmelegi_ bizimde kendi yaptıgımız işte üzüm pekmez doğal diye veriyodum ama alerjisi var verince kusturuyor direk veremiyorum suan keçiboynuzu pekmezi vermeye calısıyorum onda bi sorun yok şükür çok teşekkür ederim bu arada ❤️🥰