18 ay 17 günlük oğlum. Maşallah söylemesini istediğim her kelimeyi çıkarmaya çalışıyor. Yerine uygun kullandığı 70’ten fazla kelimesi var 70’e kadar saymıştım iki üç ay önce saymayı bıraktım. İki kelimeli cümleleri 1.5 aydır var anne gel, baba tut, mama bitti, muz al vs. 3 kelimeli bir defa duyduk “anne çabuk gel” demişti 😂 4 kelimeli de dün söyledi anlamlı sayılmasa da “baba gitti mama bitti” dedi.
Ama şöyle her çocuğun konuşma zamanı genetik ve çevresel faktörlerden etkilenir. Kuzenlerim 32 aylık olana kadar aba aba diye geziyorlardı, başka hiiiiiç kelime yoktu. Şu an 34 aylıklar normal insan gibi konuşuyorlar cümleler uzun uzun. Her şeyi de biliyorlar maşallah.