adaatuna anonim96 her çocuğun gelişimi farklı kızımın 15 kelimeyi geçti ama yakın arkadaşımın 2-3 kelimesi var hepsinin gelişimi farklı seyrediyor
anonim96 adaatuna Bisss Dolores Kızım da 16 buçuk aylık 2 kelime söylemeye çalışıyorum olmuyor anne baba mama yerde bişey görünce pis pis diye söylenip duruyor saat görünce tiktak diyo kaka yada çiş yapınca kaka diye söyleyip yanıma geliyor adın ne diye sorunca diyor ama net değil tabi bide yabancı biri sorunca da söylemiyor yaşını söylüyor gögsüm açık olunca babasına da bana da meme diyor 😅başkada bişey yok kızlar dışarı çıkarken çok şaşırıyorum asansöre geçip gel diyorum öylece suratıma bakıyor gelmiyor kızım gel diyorum 5 6 kez yine öylece bakıyot gelmiyor bunu neden yapıyor sizce en sonunda kolundan tutup ben sokuyorum asansöre
Bisss Eltimin kızı 17 aylıkken 2 3 lü kelimeli cümlelere geçti kızım 20 aylık olacak henüz geçemedik.
anonim96 durulandiniz anladım canım bir doktordan duydum 18 ayda net 2 kelime söylemeli diye de bende tedirgin oldum burada bir sorayım dedim
Dedektifgadget durulandiniz anne hadi gel Baba hadi gel ikili kelime oluyor değil mi? Bir de hadi gel gel diyor
durulandiniz Dedektifgadget Hadi gel evet ikili canım Gel gel tekrar oluyor Genelde parka gidelim Kek yapalım Bu ne Kitap oku Bunlar cümle sayılıyor
maygirl anonim96 çok şart degil erken daha.18 ay gbi tek tuk gecnisti kızım 18.aydada şart degil tabi bazi bebekler erken bazilari geç gecdblir..genelde 2 2.5 yaş ciwari beklenen bsey bunlar.erken olmasnda saknca yok tabi..16 aylikta gerekli degil bayağı kucuk yani
A2B4 anonim96 26.ayda geçtik 33 aylık şuan 4lu,5li kelimelik cümleler kuruyor ama biz destek aldık 1 yıl.o ayda en az 20 kelimesi olmalı 18.ayda 24.aya kadar 50 olmalı.ki fiillerin önemi de var.ancak o şekilde cümle kurmaya basliolar
A2B4 anonim96 bu arada 16 aylık bir oğlum daha var.4 kelimesi var😁 biz de genetikte de var geç konuşma ama bunu da abisi gibi 2 yaşa kadar takip edicem.fena degilki10 kelime normal aslında… Anlamlı yerinde kullanması önemli