nazelif20 kesinlikle sorun değil, çevrenizdeki başka çocukları gözlemlerseniz farkedersiniz, çoğu bu şekilde. Eğer çocuk karşısındakini sürekli görmüyorsa paylaşmaya daha yatkın oluyor. Ama mesela aynı evde olduğu kardeşiyse sürekli maruz kaldığı için paylaşmak istemiyor. Ama başka çocuğa karşı kendi kardeşiyse de onun tarafını tutabiliyor. Bu konuda kız erkekte çok farklı davranıyor. Genellikle 5 yaş ve üzeri kızlar 2 yaş altı bebeklere karşı çok sevecen ve paylaşımcılar, fakat bu bebek kendi kardeşleriyse çok farklı tam tersi davranabiliyorlar. Çocuğun mizacı, anne-baba tutumu da çok önemli elbette. Aynı çocuk bazı durumlarda bazı kişilerle paylaşırken bazende paylaşmamayı tercih ediyor. Kıskançlık herkeste olan doğal bir duygu; dozu çok önemli. Çocuğun ilerki hayatı içinde hem kendi mizacı hem de anne-babanın bu durum karşısındaki tavrı çok etkili ve önemli iki unsur.