Aslnakn eşim bir ara aşırı borçlanmanın meslekte disiplinsizlik olafal görüldüğünü ve hoş karşılanmadığını söylemişti. Atılmaya kadar gider mi bilmiyorum ama sivillerdeki gibi bize ne olarak işlemiyor süreç. Bir yaptırımı olur muhtemelen ama buradaki asıl konu aşırı borçlanma denilen kavramın ne olduğu. Kişi ev almıştır, 3 milyon kredi çekmiştir ve düzenli ödüyordur. Düzenli ödediği için bu aşırı borçlanmadan sayılmaz. Ama bir başkası bankalardan sürekli kredi çekip çekip ödemiyordur. Bankalarda kara listeye düşmüştür vs. Borçlarını düzenli ödemediği için 300 bin liralık borç bile aşırı borçlanma olarak görülüp aşırı borçlanma olarak sayılabilir.
Eşim deniz kuvvetlerinde. Bu durum kuvvete göre değişir mi bilmem ama bence her kurumda disiplinsizlik sebebi olarak görülecektir.
Az önce İnternette detaylı bir makalede okuduğum yazı ise şu şekilde.
“TSK Disiplin Kanunun 20. maddesi “Silahlı Kuvvetlerden ayırma cezasını gerektiren disiplinsizlikler” başlığı altında “Aşırı borçlanmak ve borçlarını ödeyememek” disiplinsizliğini de saymıştır. Buna göre muvazzaf subay ve astsubaylar aşırı borçlanırlarsa haklarında silahlı kuvvetlerden ayırma cezası uygulanacaktır”
Eşim muvazzaf astsubay. Bizimkiler atılır yani 😅 ama dediğim gibi borcun sebebi ve ödeme düzenine göre aşırı borçlanma ya da normal bir borç olup olmadığına bakılır.