Tomografiden ziyade mr tercih ederdim.
Mr ın görmediğini tomografi de göremez
Veya tomografinin göremediğini mr da göremez
Sadece doktorlar tam %100 emin olmak, risk almamak için pratik ve hızlı olduğu gerekçesi ile tomografi istiyor. Sizin 10 yıl sonra belki 30 yıl sonra kanser olma riskiniz hiç kimsenin umrunda değil. Çünkü o anda baş ağrınızın sebebi ne? Birşey var mı, yok mu? Tamamen bununla ilgileniyorlar…
Yani bebekten ziyade önce kendi sağlığınızı düşünmelisiniz. Siz sağlıklı olursanız bebek de sağlıklı olacak.
Fakat oldu da kesin tomografi çektirmeniz şart oldu… Eğer kontrast madde verilmeyecekse bebeğe ve süte hiçbir zararı yok bunu bilin.
Işınlanma sadece tomografi cihazı çalışırken aktif oluyor. Onun dışında kalıntı, birikme, saçılma vs olmuyor. Damardan madde verirlerse onun atılması 6-12 saat… Belki sütün sağılmasını isteyebilirler
Yani tomografi; nükleer tıpta çekilen pet’ler gibi değil. Nükleer tıpta çekilen pet taramalarında damardan kimyasal bir madde veriyorlar. O doğrudan radyasyon maddesi olmuş oluyor. Ve vücuda girdiği zaman etrafa ışıma yapıyor. O yüzden nükleer tıpta işlem görenlere toplu taşıma araçlarına binmeyin, kendinizi 24 saat izole edin, yatak odanızdan çıkmayın, çocuklarınızdan uzak durun vs diye talimat verirler, bilgilendirme yaparlar.
Bebeğe ve süte zarar verir diye tomografiden korkmanıza gerek yok. Ama ben olsam mr tercih ederim. Geçmiş olsun