hira0502 Dün eşim orkide almış ilk defa yetiştiricem bakımı biraz zor diye duyuyorum. Birde böyle saksı çiçeği yetiştirmeyi pek beceremem ama artık buket çiçeklere verilen paraya acıyorum kuruduktan sonra evde anca yük oluyor o yüzden eşime almak istediğin zaman saksı çiçeği al artık dedim o yüzden bu çiçeğe güzel bir şekilde bakmak istiyorum aranızda var mı orkide yetiştirwn ne yapmam yada ne yapmamam lazim
betul97_ hira0502 Annem bakar çiçek bakmayı da çok sever bende hiç sevmem kaktüs bile kuruturum o derece. Onlarla konuşur bir de orkide toprağı alır onu biliyorum
Asyaveannesi04 hira0502 Güneş alan cam kenarı bir yeri sever genellikle orkideler birde sulama değilde yıkama yapıyorum ben çeşmenin altında yeni çiçeklendi mor mor yerini de sevdi
talhamamy hira0502 cam önünde en güneş alan odaya koymalısınız hafta bir yarım çay bardağı su döküyorum ben o kadar. Her çiçekte olduğu gibi çiçekleri arada solar ve dökülür bu öldüğü anlamına gelmez bir kaç ay sonra yeniden tomurcuklanır ve çiçek açmaya başlar
Zera hira0502 Orkidenin saksisi seffaf olmali koklerine gunes girmesi icin dis saksinini cikarip eger icteki sakai seffafsa o sekilde buyutmeye devam edebilirsiniz. Ogle sonrasi gunesinu sever genelde, benim aldigim orkidelerde genelde haftada bir uc tane buz kupu verilmesi gerektigi yaziyor ve hep oyle yaparim. Ciceklerini doktukten sonra hemen geri cicek vermez aradan 8-9 ay gecer o yuzden siz bakimini yapmaya devam edin. Genelde bu aylarda cicek veriyor benimkiler.
dilara6767 Perde arkası biyerde konumlanması gerekiyor ve saksısını çiçekleri döktükten sonra şeffaf bir saksıya dikmen lazım orkide toprağı alıp mutlaka onuda sera gibi yerlerden al marketten alınan toprak çok kötü oluyor ve sulamasını kökler gri olmadan sakın sulama çürür
dilara6767 dilara6767 ve sulama yaparken mutlaka bi kaba su koy saksıya ona batır ve o yeterli suyu çektikten sonra çıkar iyice suyunu akıt ve yaprakları toz olunca nemli bir pamukla temizle ❤️
hera96 Hafif güneş işığında pencere önünde, rüzgar sever orkide, yabani bitki olduğu için, sulamayı da haftada 1 yaparım kışın yazın 2 kez, beyaz ve mor orkidem var, geçen o kadar çok açtı ki 😄
matmazeliingunlugu hera96 benim eşimde bana almış 8 tane çiçeği vardı bı yazıda kışın direk güneş sever yazında oerde arkası yazıyor diye perdeyle camın arasına koydum gunes gelsin diye. Mutfaktaydi bir de. 2 yaprağı sarardı bı anda 3 çiçeği döküldü. Şimdi de yatak odasına koydum camın önündeki komodinde güneş vurmuyor ama aydınlık odanın içi. Hâlâ sarariyor mu yoksa yerini sevdi mi nasıl anlarım acaba.🥹 Kurutmak istemiyorum 5 çiçek 1 tomurcuk var şu an tomurcuğu nasıl açar ki
hera96 matmazeliingunlugu çok sıcak ola bilir mi sararması için? Ben 1 hata yapdım pencere ağzındaydı orkidelerim onları alıb uzak yere koydum, orkidem kurudu. Şu an mor orkidem canlanmağa başlıyor, beyaz açmış, tomurcukda var üstünde haraket etdirmedim yerin, her yeri sevmez orkide ve sık sık mekan değişikliğin
matmazeliingunlugu hera96 yani sabah güneşi vuruyordu su kış gününde ne kadar sıcak olabilir ki birde cam boydan hani yanında kalorifer felanda yoktu mutfaktayekn.🥹 Şimdi yatak odasında var mesela camın önünde kalorifer anlamadım orayı behendi mi arada cami aralamak iyi mi olur rüzgar sever yazmışsınız ya.
hera96 matmazeliingunlugu evet onu görümcemin eşi dedi bana, bize geldiğinde, dedi orkideyi her kes yetiştiremez sen de maşAllah açmış baya, o iyi anlıyor çiçeklerden, annesigil yetiştiriyor diye. Yabani bitki olduğu için hafif rüzgar sever orkide
matmazeliingunlugu hera96 gideyim de odanın camını bari açayım dur.🥹🤣 Bir de öyle deneyeyim.🥹 Solmasın ya çok merak ediyorum mm.🫢🫢
matmazeliingunlugu hera96 https://imgyukle.com/i/CzblCy https://imgyukle.com/i/Czbem6 https://imgyukle.com/i/Czb36p
allwrite Ben yıllardır onlarca orkide kuruttum. Geçen gün fark ettim kendi kendilerine tomurcuklanmışlar. Kapalı başkonda camın önündeler. Eşim arada su vermiş. 4 saksının hepsi de tomurcuklanmış. Altlıkları var fazla suyun akması için.
Zera matmazeliingunlugu Ah gordum fotograflari. Orkideniz gayet iyi durumda o sararan yapraklarin kurumasina izin verin once sonra kesersiniz. Petekle temasi cok yakin olmasin. Haftada bir de uc buz kupu atin uzerine sonra bu aylarda cicek vermesini izleyin🥰
matmazeliingunlugu hera96 off bu cicegimde bı sorun var baksana fotoğraflara. Ne yapsam da toplasa acaba acil öneri istiyorum.🥹🫢
hera96 matmazeliingunlugu benimki de böyle oldu valla, yaprağını kestim ben kuru olanları, burdan resim yollayamıyorum ki sana atam, insta sayfamı yazam ona yazarsın istersen