Sermec27 Bizim değerimiz 280lere kadar düştü. Bu süreçte çok doktor gezdik ve her biri farklı görüşteydi. Düşük ağırlıkta, gelişim geriliği ile doğan bebeklerde beklediğimiz bir durum, boş yere kan aldırıp çocuğu yıpratmayın 9. ayda kontrol edelim diyen doktor da vardı, 2 ayda bir tahlil isteyip altında yatan farklı bir neden arayan doktor da. Metabolik hastalıklar bölümüne gidebilirsiniz çocuk doktoru yerine, zaten ona yönlendiriyorlar. Ursomed diye bir ilaç kullandık biz. Yüksek olan ast, alt ve afp değerleri ilaç ile birlikte düştü. Metabolik hastalıklar uzmanı 1740 değerini görünce trizomi tip 1den şüphelendi. Raşitizm ya da karaciğer yetmezliği yani. İstanbul Acıbademe kan tahlili gönderdik, devlet hastanesi bakmıyordu burada. Sonuçlar 1 ayda çıkacak dendi, bu hafta öğrenmeye gideceğiz ama 1740′tan 280′lere düştüğü için doktor şüphesinin azaldığını da belirtti. Ast-alt de 80′e düştü. Doktor bir sonraki kontrolden sonra ilacı bıraktıracak. Eğer ilaçsız da değerler düşüyorsa 9. ayda kontrol olacağız. Rutin takipteyiz ☺️