selenee 4-10 arası çok sorun değil siye biliyorum hani 11 de eğer bir sınır varsa çok yakın muhtemelen takip önerilir eğer zamanla düzelme olmazsa cerrahi müdahale ile halledilebilen birşey . Aslında ne biliyor musun idrarın tamamının tam olarak böbreklerden atılamaması gibi bir kısmının dolgunduk yapması o değer o dolgunluğun değeri aslında . Şimdi böbrekte idrarı boşaltan bir tüp var o tüpte bir tıkanıklık varsa yada anatomik bir kusur varsa bundan kaynaklanır eğer değerler düzelmezse zaman içinde çünkü çoğusu geriler çünkü bebek vücudu zamanla oturan bişey büyüdükçe rayına girer eğer beklenildiği gibi ilerlemezse süreç cerrahi bir dokunuşla o tıkalı yer genişletilir idrarın ordan geçebilecek sistem haline getirilir hani anladın mı aslında böbrek değil mevzu ordaki idrar gönderen bir tüp bir boru gibi hayal et o biraz darsa işte ne bileyim orda doğuştanda bir darlık olabilir henüz çok bebek olduğu İçin şu an biraz minnak bir ağzı olabilir o tüpün zamanla geçecektir aöa eğer dediğim gibi ilerlemezse dışardan bir dokunuş gerekir bunuda hekimler halleder ankarada prof dr Yusuf kibar bu işin piridir. Sadece idrar yolu enfeksıyonu olmaması İçin özel çaba gösterin ona dikkat edin temizliğe hijyenine doktorunuza sürekli gidin usg ile düzenli ölçülsün. Süreç böyle öyle çok korkulacak bişi değil aslında çünkü farketmişsiniz farketmeden onca aile var ki inanılmaz , genelde erkek çocuklarında olur bu yüzden idrar yolu enfeksiyon korumak İçin sünnet önerilir