Bir çocuk gelişimi uzmanı olarak yazıyorum ve yeni anneyim ..
Otizm korkulacak ya da ayıplanacak bi şey asla değil öncelikle bunu söylemek isterim bi hemşire bu testi önerdiyse illaki bu var diye bir şey yok yukarıda bazı arkadaşların dediği gibi rutin bir test de olabilir veya hemşire ne olur ne olmaz yaptırın diye söylemişte olabilir çünkü ne kadar erken farkedilirse çocuğunuz için ve sizin için daha kaliteli bi yaşam ve ilişki sunar . Bazıları yazmış ki çok sinirlenirim o sağlık ocağını dağıtırım filan yani bu kadar cahil olmaya gerek yok bu herkeste olabilecek bi durum herkesin çocuğunda olabilir çocuğumda bu belirtiler olmadığı halde ben bu testi yaptırırım belki benim gözümden bir şey kaçar ne olur ne olmaz diye çünkü bazen kendimizde veya çok sevdiklerimizde kusur görmeyiz. Otizm in az belirti gösteren yada hafif seyreden durumları da mevcut ayrıca -
Otizmin erken belirtileri arasında atipik sosyal ve iletişim, sallanmak, etrafında dönme veya el çırpmak gibi tekrarlayan davranış veya hareketler, parmak uçlarında yürüme, uzun süreli öfke nöbetleri, belirli seslere, kokulara ve dokunmaya karşı duyarlılık görülür.. ama bunlar hafif düzeydede olabilir . Geçici otizm dediğimiz şeyde var dilde gecikme sosyalleşmese zorlanma, motor gelişiminde gecikme gibi .. Eğer uzmanlık alanınız değilse bence doktorun daha iyi bildiğini düşünmenizde bi sakınca yok ve korkmamızda kızmanıza ya da üzülmenize gerek yok . Bazı insanlar 40 yaşında Otizm olduğunu farkediyor bence ne kadar erken farkedersek otizmli kişiye daha kolay hayat imkanı sunarız bu bizim çocuğumuz olsa dahi .. ayrıca Otizm li çok öğrencim oldu mükemmel çocuklardı hepsiyle hala daha görüşüyorum ve anneleri otizmli olduklarını bildikleri için bu çocuklar bu kadar gelişebilmişti . Ama çocuğu Otizm olduğu halde hayır otizmli değil benim çocuğum diyenleri de gördüm ve o çocuklar malesef alması gereken yardımı alamadıkları için ileride çok daha büyük zorluklar çekecekler şuanda çektikleri gibi.. bu aynı bi çocuğunuzun beyninde tümör olup hayır benim çocuğumda olmaz öyle şey diyip tedaviyi reddedip çocuğu hastalığa mahkum etmek ile aynı şey bana göre ..