stillwasser stillwasser önemli olan kimin ne dediği değildir. Uzmanın ne dedigidir. Ben otizm alanında uzmanlasmaya çalışıyorum floortime terapi eğitimi alıyorum. Bu sürecin içindeyim ama sizin kadar kesin hüküm bildiremem.
Bildiğim ve gördüğüm şudur ki anne babanın olan bir şeyi yok sayması, görmezden gelmesi çocuğun nörogelişimsel farklılığını ortadan kaldırmaz. 9. Ayda tanı alıp yoğun floortime terapisi, özel egitim, dil konuşma terapisi ve hareket eğitimi ile tanısı otizmde dehbye çevrilen çocuk da biliyorum.
Otizm bir yelpaze. İnternette gördüğünüz tanı kriterlerinin hepsini karşılıyor olması gerekmez. Sosyal etkileşimdeki sınırlılık ,ortak dikkat ve birliktelik kurma, duygu paylasimi yapamama, nesnelerle fazla ilgilenme, dil konuşma sürecindeki farkliliklar, ekolali vs bebeklik döneminden itibaren fark edilir. Mesela anne baba çocuk konuşuyor zannediyordur ama aslında çocuk ekolali yapıyordur . Aile bunun farkına varan atabilir.
Bebeğin klinik gozlemden geçmesi hiçbir şekilde kayıp degil aksine kazançtır . Belki otizm değildir bebek, bağlanma problemi yaşanmış olabilir, uyaran eksikliği olabilir,regülasyonu anne baba tarafından sağlanamıyor olabilir veya gecikmiş konuşma olabilir . Bu konuda da ebeveyne rehberlik yapılır. Bu da bebeğin kazancına olur.
Çocuğun konuşuyor olması da iletişim kurduğu anlamına gelmez. Bu aileler tarafından karıştırilir. Çocuğun bağlama uygun sohbet edebiliyor, karşılık verebiliyor olması gerekir. Çocukla kuşlar hakkında konuşurken o tornavida, araba gitti gibi anlamsız ve gereksiz şeyler söylüyorsa veya duyduğu kelime ve cümleleri aynı şekilde tekrar ediyorsa bu da risk grubudur.
Lütfen bilginiz olmayan konularda insanları yönlendirmeyin. Birinin geç tanı almasina ve kritik dönemi kacirmasina sebep olabilirsiniz.
Doktorları da bu konuda kötülemeyin, bilmiyorlar demeyin. Onlar çok çocuk takıp ediyor, çocukların gelişim süreçlerini de takip ediyorlar. Risk grubundaki bebeklerin eğitim ve terapi alırlarsa ve almazlarsa ne duruma geleceklerini de çok iyi biliyor ve buna uygun yönlendirme yapiyorlar