cemreninannesi_ emekli aylığı bağlanır. Gün hedaplanır eksik gün varsa ihya satın alınır yani gün satın alınır yine emekli olur. Vefaat eden eşin bir gün bile sigorta girişi olmuşsa yeterlidir. Emekli aylığı miktarıda çalışma primini ve hangi yılda giriş yaptığına göre değişir. Eğer babası emekli olduysa ve vefaat ettiyse ondanda yetim aylığı kalır . ( ama anne yaşıyorsa yüzde 70 anneye yüzde 30 çocuğa) ikisi arasında tercih yapacak hangisinin emeklisi yüksekse muhtemelen onu tercih ederr. Çocuğu varsa yetim aylığı bağlanır. Sgk da bu alanıın kurumu mevcut. Haklarınızı bilin iyi araştırmanızı tavsiye ederim. Ben annemi 2019 yılında bu şekilde emekli yaptım. Babamın sigorta günü çok azdı ve uzak tarihti. Maalesef bir kaç iş bilmeze denk geldim olmaz diyenler olmuştu. Ama annem şuan emekli