Beybisii_ biz de hemen hemen aynı süreçleri yaşadık. Oglumu 18 aylıkken kreşe başlatmak durumunda kaldım ve o gün bugündür biz her ay antibiyotik kullanıyorduk. Burun akıntısı, öksürük hiç kesilmedi. Sürekli prednol iğneler, antibiyotikler, buhar tedavileri vs derken ben oğlum adına çok endişe etmeye başlamıştım. Çocuk doktorumuz kreşe yeni başladığı için ilk sene sıralı enfeksiyon geçiriyor vs diye beni telkin etse de en son ben de alerji bölümüne gitmeye karar verdim. Alerji bölümüne gittiğimizde 22 aylıktı. Öykümüzü anlattım, bu zamana kadar hiç besin alerjisi yaşamadığımızdan da bahsettim. Biz de sadece atopik egzama problemi oldugundan da bahsettim. Neyse deri testi yapalım durur mu dedi ben de durmaz dedim ve neticesinde Alex kan testi yaptırdık. Alex’de daha fazla parametreye bakılıyormuş zaten. Test yaptırmadan önce bana geçtiğimiz hafta içinde antibiyotik ya da herhangi bir ilaç kullanıp kullanmadığını sordu. Test sonucunu etkiliyormuş çünkü. Hatta Test yaptırmadan önceki 1 hafta içinde calpol bile kullanılmaması en doğrusu demişti bana. Neyse Test sonucumuz cok şükür ki temiz çıktı ve biz çocuk doktorumuzun dediğine geldik:) kresten dolayı ilk sene sıralı hastalik geçiriyoruz 🫠
Koruyucu olması adına mayıs ayına kadar olacak sekilde;
İlk 1 ay sabah aksam cortair - ikinci ay sadece aksam tek doz cortair ve sonrasında mayıs ayına kadar sadece aksam yarım doz cortair buhar tedavisi verdi.
Öksürük arttığında 10 günü geçmeyecek şekilde zaditen desteği önerdi
Burun tıkanıklığı için de akşamları tek doz mometix aqua sprey dedi.
Ben tabii ki her gün cortair vermiyorum çünkü bu bana agresif bir tedavi gibi geldi. Zaditen’i de öksürük aşırı zorlamadıkça kullanmıyorum. Mometix spreyi de burnu tıkalı ise sıkıyorum yoksa onu da kullanmıyorum. Ancak her gün mutlaka serum fizyolojik ile burun temizliği yapıyorum.
Ha bir de resverol kullanıyorum (Koruyucu olması adina). Hastalik hissettiğimde ballı ıhlamur içiriyorum. Sarımsak bal limon veriyorum. Öksürük başladığında da zencefil, zerdeçal, bal karışımı veriyorum.
Böyle işte, biraz uzun oldu, bütün hikayeyi anlattım 🤭