blairwaldorf şöyle anlatayım ben durumu, 6 aya 9 günlüktü Onu hatırlıyorum. Yoğurtla başladım kızım asla sevmedi en baştan beri hala da yemez. 7. Aya kadar hatta 8 e yakın sürekli gıda teklifinde bulundum asla istemedi. Ona özel hazırlıyordum, 8. Aya doğru artık pes ettim ve ek gıda vermedim Çünkü sürekli beni emiyordu. Bir ay kadar ek gıdayı teklif ettim istemedi zorlamadım hiç yemedi desem yeridir. Tekrardan ek gıdaya başladığımda bu sefer tatlandıracak pekmez tarzı şeyler kullanmaya başladım. Ara ara bizim yediklerimizden veriyordum Ama bu sadece tadımlıktı. Ek gıda olarak verdiğim her şeyi tatlandırıyordum ancak o şekilde tadına bakıp yiyordu. Yaşından sonra biraz daha arttırdım bizim yediklerimizden vermeye, o hazırladığım özel şeylerin hiçbirini yemiyordu. Zamanla bıraktım nasıl olursa öyle gitsin dedim neredeyse ek gıdaya başladığımızdan beri o kadar çok az yedi ki hep reddediyordu. Dedim ki anam babam usulü diyorum ben buna birde onu deneyeyim. Oldu, O günden sonra kızım yemeğe başladı. Çok şükür şu anda hala yer ne yaparsam bize ondan yediriyorum. 2 yaşına girmeye günler kaldı. En azından 1 yaşına girene kadar her şeyden tattırın. Yemezse pekmez veya tatlı meyvelerden ekleyin. Benim yeğenim bir buçuk yaşına kadar özel hazırlanmış her şeyi yedi, Nisan’da 3 yaşına girecek ve bir buçuk yaşından beri hiçbir şey yemiyor her şeyi reddediyor. Yengem kendi yemediği şeyleri bile en azından yemek seçmesin diye hep yedirdi sonuç hüsran oldu. Biraz da bu örnek beni bizim yediklerimize yönlendirdi. Mama dışında birşey kabul etmiyor büyüdükçe yediği her şey daha da çok azaldı. Yediği de yayla çorbası tarzı şeyler şimdi onların hiçbirini yemiyor. Şimdi diyorum ki iyi ki bu şekilde ilerlemişim. Burada da çok görüyorum reddeden bebeleri, elbette doktorları dinlemek gerek ama bazen anam babam usulü de gerekli. Oturtma konusunu da iyi ki dinlememişim deli oluyordu kalkmak için zaten 5. Ayından sonra emeklemeye başladı hiç tutamazdım.