Sema345 kızlar buraya daha önce hep yazdım tuvalet eğitimi surecimizi. 3 kez denedik 3. De 1 ay uğraştık ve her gün büyüğünü de altına yapınca geri bıraktık çünkü kızım büyüğünü ayakta olduğu yerde yapıyor oturarak yapma huyu yok bu yüzden de lazimlik veya klozete oturmuyor bı şekilde bulduğu fırsatta ayakta yapıyor. Her neyse şu an 3 aylık hamileyim bu tuvalet eğitimi ve öfke problemi durumları bide kardeşe hazırlık olsin diye oyun terapisine goturucem ama buraya da bı sormak istedim geçenlere katıldığım bı seminerde oyun terapistiyle konustum ve kendisi tuvalet konusunda acele etmemem gerektiğini zaten kardeşi doğunca onu gördüğü için yine altına yapacağını söyledi bu yüzden kardeşi doğduktan sonra bile öğrenebilirsin dedi ama benim kendi psikoloğum da hamileliğin çok ilerlemeden bir an önce öğret kavrasin kardeşi doğduğunda öğrenmiş olsun demişti. Ne yapacağımı şaşırdım yahu kardeşi doğduğunda kızım 3.5 yaşında olucak çocuğun toparlanmasını beklesem 4ü bulacak ki 4 yaşta artık okula da yazdırmak istiyorum o zamana bırakmak hiç içimden gelmiyor ama ne yapacagimi bilmiyorum lütfen yardımcı olun siz olsanız ne yapardınız bu arada kızım şu an o öfkeli hallerini falan bıraktı çok uyumlu oyun çağında birbirimize karşı çok iyiyiz dediklerimi dinliyor vs zaten kendini ifade etme konusunda çok çok iyi sürekli bezden sıkıldım artık büyüdüm diyor ama onun lafına güvenip başladığım egitimlerde söylemediği icjn vazgeçmek zorunda kaldım düşünmekten kafayı yiyecegim sizce ne yapmalıyım 4 yaş fizyolojik olarak da çok gecikiyor bu da cabası tabii🥺🥺🥺🥺🥺
merrv26 Sema345 uğraşırım dersen başla ama uğraşamam zorluyo dersen bence akışına bırakmak en iyisi benim oğlum konuşmuyordu yaşıtlarından geriydi ben uğraşmakta istemedim açıkcası zorlamadım da 4 yaşına girince kendi kendine bıraktı düzenini kendi oturttu Okulada başladı dil eğitiminede gidiyor kendi kendine herşey oldu bitti gerçekten uğraşmadım hiç
Sema345 merrv26 maşallah daha iyi olur umarım. Aslında bende takmiyorum uğraşmak istemiyorum çünkü karşımda her şeyi bilen kendini çok çok güzel ifade eden bı çocuk var herkes bilerek soylemedigini söylüyor ki gerçekten de öyle. Ama beni de okul mevzusu düşündürüyor 4 yaşta gitsin istiyorum ama bezliyi almıyor istediğim okul ondan düşünüyorum bide gelişimini ilerdeki hayatını etkiler mi geç öğrenmesi onu düşünüyorum
Bebekbebek1 merrv26 peki eşiniz bu konuda sizi daraldı mı? Benim oğlum şu an 3 yaş 3 aylık, konuşması geriden geliyor, hala tuvalet eğitimi veremedik. Kardeşi oldu, beze geri döndük
Bebekbebek1 Sema345 bence anlayıp konuşuyorsa bıraktırın, inat dönemime giriyorlar, kardeşi olunca ben çok zorlandım, gerçi benim oğlum konuşamıyordu, şimdi dil terapisi alıyoruz yeni konuşmaya başladı, Allah yardımcımız olsun
merrv26 Bebekbebek1 eşim karışmaz pek çocuğun gereksinimi oldupunu gördüğü için illakide bezi bıraktır demedi çocuk gerçekten derdini anlatamıyordu çünkü