doe008 Merhaba arkadaşlar, oğlum şuan 5 buçuk aylık yavaş yavaş tadımlara başladık. 2-3 haftaya ek gıdaya geçeceğiz ama yiyecekleri nasıl saklıyorsunuz? Vakumlu saklama kabı, kavanoz vs önerebileceğiniz ürünler var mı? ( bu arada ilk postum 🙈)
26merve26 doe008 canım zaten tadımlar 2 ay sürüyor nerdeyse her sebzeyi ve sonra meyveyi 3 gün kuralıyla yavaş yavaş tattır önce bir çay kaşığı sonra bir tatlı kaşığı kadar sonra bir yemek kaşığı sonra diğer ürüme geç zaten bir sürü sebze ve meyve olduğundan 6. Ayın sonuna kadar bu sürüyor yiyecekleride taze taze kaynat günlük öyle ver meyveler de de cam rende kullan acele etme sonra 7. Ayın sonuna kadar tek öğün ek gıda sonrasında 2 öğüne çıkarsın tabi bebeğin anne sütü alıyor ve kilo alımı iyiyse sonra 2 öğün yaparsın 9 aydan sonra 3 yani bu biraz bebeğe göre de değişiyor onu zamanla kendin ayarlarsın çünkü ben bebeğime bu şekilde yaptım 2 çocuğumada ama bazı anneler 3 ana 3 ara falan veriyor ben fazla öğün koydu mu emme azalıyor var göğüslerim şişiyor 1 yaşa kadar çoğunluk anne sütü 1 yaştan sonra %50 ye düşer benim için. Gıda saklamak için derken neyi saklayacaksın bilemedim ama herşeyi taze taze yapıp vermen daha doğru olur canım 😇
3kedili2bebekli doe008 ben küçük cam kavanoz kullandım tadim ayında bile dışarı çıkarken biraz koyuyordum içine taşıyordum en sağlıklisi cam sonucta diye
doe008 26merve26 çok teşekkür ederim uzun uzun açıklamışsın 😇 şimdi günde 2 mama kaşığı meyve ve ya sebze veriyorum, üç gün kuralıyla. 6. ayda hemen çorba, yoğurt vs ye başlayacağım diye düşünmüştüm demek o şekilde olmuyormuş 🙈 İleride dışarı çıkarken ya da gün içinde vakit oldukça hazırlayıp sonrasında yedirebilmek için peki neye koyabilirim hazırladıklarımı?
26merve26 doe008 tabi yoğurt falanda dene sebzeler bitince yoğurtlu meyve sebze verirsin çok hızlı gidersen hazımsızlık yaşar bağırsakları yorulur yani 9 aya kadar tadım yap mesela o gün brokoliyi denedin ya akşam siz yemek yerken ona yoğurt ver sofra düzenini anlar zaten sonra 9. Aydan sonra siz kahvaltıysa oda kahvaltı akşam yemeğinde onada yemek he mesela mama alıyorsa falan öğleden sonra falan ara öğün olarak meyve yoğurt gibi aparatif bişey verirsin ama diyorum ya bebek bunu belirliyor yani benim oğlum şuan 9 ayına 10 gün kaldı işte yeni yeni bizimle yiyor yani biz yerken onada hazırlıyorum oda yiyor 2 öğün ama 3 ü kabul etmiyor asla yemiyor naparsam yapayım. Saklama konusunda da cam kavanoz en sağlıklısı küçük bir cam kavanoz edinebilirsin canım zaten ilk zamanlar pek öyle dışarıda yiyecek kadar olmuyor ben daha hiç dışarda yedirmedim mesela ama 1 yaşa doğru da kek poğoca kurabiye yada muz vs gibi meyve alırım hem fazla kirletmez eline alır oyalana hem yer hem etrafa bakar 🤭😂