Dondurmalikahve Benim oğlum 2,5 yaşında şuan. Kreşe gidiyor birkaç aydır. 2 yaşında mecburen başlattım. Oğlumun sağ gözü doğuştan gelen genetik sorunlardan dolayı %70 görmüyor. Aynı zamanda 7.5 numara miyopisi var. Gözlerinde buna bağlı şaşılık vardı. 2 ay önce ameliyat ettirmek zorunda kaldim. Çünkü bariz gormuyordu. Yuruyunce, kosunca dusuyordu. Göz doktoru ve refleks gelişimi açısından çocuk norolojisi takibindeyiz. Doktorumuzun önerisi ile erken dönem kreşe başlatmak zorunda kaldım. Seslenince bakmazdi. Göz kontağı kurmazdi. Konuşması hiç yoktu zaten. Bunun için çabası da yoktu. Sadece tv isterdi. Oyun oynamak, aktivite hiç istemezdi. Noroloj arkadasa ihtiyacı var. Onları görüp onları taklit etmeye ihtiyacı var diyince kreşe verdim. Özellikle göz ameliyatından sonra, kreşin desteği ve TV yi tamamen hayatımızdan çıkarmak çok şey kattı oğluma. Dili açıldı yavaştan. Arkadaşlarına bakıp bir çok şeyi ben yapicam demeye, taklit etmeye ve yapmaya başladı. Şarkı söylüyor mesela artık her ne kadar çok anlasilmasa da ki bunlar bile çok büyük bir gelişme bizim için. Hala eksik yonlerimiz var malesef. Adam akıllı hala konuşmuyor. Bu aralar keşfedilen odak süresinin olmamasi. Bir çok eksik şeyleri düzelttik. TV acilmiyor artık. Göz ameliyatı yaptırdım mesela o çok büyük engeldi ama hala duzelmedi bazı şeyler. Anlaması sıkıntı, konuşması hala geride. Kreş öğretmenleri dikkat eksikliği çok ve uzatamiyoruz odaklanamiyor dediler geçenlerde. Destek açısından özel egitime gitmesi şart gibi görünüyor dediler. Açıkçası keyfim kaçtı. Ben düzeltmeler var diye görürken bir şeyler çıkıyor sürekli. Oğlunuz odaklanamiyor dikkatini veremiyor bir şeye. Bu da kendini iyi ifade edememesine neden oluyor. Bu da beraberinde hircinlik, inat, bir şeyleri fırlatma eğilimi yaratıyor dedi öğretmeni ve destek şart dedi. En azından hizlandirilmis eğitim alır ve kısa sürede istedigimiz sonuca ulaşırız dedi. Norologu aradım. O da dehb olma durumu var ama zamanla gözlem yaparak daha iyi sonuca varabiliriz dedi. Rapor çıkarmam gerekiyormus sanırım bunun için. Bu süreçte neler yapmam gerek. Beni bilgilendirmeniz mümkün mü?