sananedallama öncelikle üzerinizdeki vicdan yükünü alıp rafa kaldırarak başlayabilirsiniz. İlk 1 yıl zaten anne sütü/mama ağırlıklı beslenme olacağı için geç kalmadınız. Her bebek 6 aylıkken ek gıdayı almaz. Benim kızım Pütürlüyü bırakın ek gıdayı bile 11. Ayda yemeye başladı. 3-4 doktor gezdim. Hepsi de aynı şeyi söyledi. Zorlama, o hazır olunca yiyecek. Bu başta zordu benim için ama süreci kabullendim ve zorlamadım. Tüm yemekleri onun karşısında yedim, ona örnek oldum, hatta her lokmamda mmmm çok lezzetli diye yemeği abarttım vs. Ama yemek istemiyorsa asla zorlamadım. O yemeği de önünden kaldırmadım. Ben yemeğimi yerken o da tabağını döktü, saçtı, oynadı.
Sonuç olarak şu an günde 5 (3 ana, 2 ara öğün) beslenen, kereviz ve bamya hariç(hiç denemedim o yüzden) istisnasız tüm sebzeleri ve meyveleri çok severek yiyen bir kız çocuğu. 1.5 yaşa kadar çikolata ve aburcubur ile de tanıştırayım bu arada. Onları istediğinden ek gıdayı reddedecekti çünkü.
Yani yemek yemeye 11 aylıkken başlayan benim kızım için geç olmadıysa sizin için asla geç değil. Rahat olun ve akışa bırakın 🌸