Herkese merhaba
Öncelikle bizim hikayemizi sonrasında nasıl çözdüğümü anlatıcam.Biraz uzun olacak ama.
19.12.2024 tarihinde doğum yaptım oğlumu kucağıma aldım.Kolostrum denen sütüm azıcıktı gelen sütüde şırıngayla ilk günden itibaren oğluma vermeye başladım yetmeyeceği için 2-3 gün mama takviyesiyle devam ettim ilk günden başlayıp yani yetersiz beslenmeye bağlı değildi bu sarılık.Sonrasında da sütüm geldi ve mamayı bırakıverdim.Hatta sütü emzirmenin yanında sağarakta az az takviye yapıyordum.Ama oğlum sararmaya başladı.7.gün doktor kontrolüne gidince doktor kan vermeye gerek olmadığını sık sık emzirmem gerektiğini söyledi kilosuna bakınca.Tamam dedim eve gidince takviyeyi arttırdım günde 4-5 kez kaka yapmaya ve çok fazla çiş yapmaya başladı oğlum ama bir türlü sarılığı geçmiyordu.15.günde tekrar başka bir doktora götürdüm.Kilosuna baktı sık sık emzir dedi 10 gün sonra gel eğer sarılık geçmezse tahlil yapmamız gerekiyor dedi.Ben emziriyorum üstüne biberon veriyorum ki atlatsın yok bana mısın demiyor çocuk.Ben habire alt değiştiriyorum ama yok anam yok sarılığın geçtiği yok.10 gün sonra gene düştüm doktor yoluna kan tahlili yaptılar 3 tüp kan aldılar oğlum yıktı ortalığı ağlamaktan o ağladıkça ben kötü oldum.Eve geldim ağla ağla içim çıktı çocuğuma bakamadım ben diye.Neyse araya haftasonu girdi falan pazartesi gittim sonuç göstermeye doktor dedi 3 kat fazla değer.(değer 15).Karaciğer enzimleri yüksek ultrasona sokulması lazım.Çıldırdım özel hastaneleri aradım ultrason yok çocuk hastanesi acilinde varmış gittim oraya ultrasonda hiçbir şey çıkmadı dediler emzir.Tamamda ben emziriyorum zaten bana mısın demiyor diyorum.Diyolar emzir.Sonraki güne özel hastaneden randevu aldım başka doktora gittim ona göstermeye.Bi yandan da başka bir doktor tanıdığa sonuçları attım.İkiside bilin bakalım ne dedi.Emzir.Beni delirtecekler Çıldırmamın bir diğer yanıda ben bu ruh hastası kafayla philips avent biberonum vardı 2numaralı emzik emziğini deldim iğneyle genişlettim.Çocuk daha çok içsinde hemen atsın sarılığo diye.Gerçekten bunu yaptım ama allahtam meme reddi olmadı.Kafam pırıl pırıldı.Yaklaşık olarak çocuğumun testlerini 5-6 doktor gördü ve sonuç sıfır.Ama ben o süre ağlıyorum neyse baktım böyle olmayacak başladım araştırmaya fototerapiyi biliyorum ama kafa kalmamış ki.Bu arada fen bilimleri öğretmeniyim.Eee dedim güneş ışığı.Başladım araştırmaya yabancı bir kaynakta yapılan bir araştırmaya denk geldim.Sarılık tedavisinde aynı sürede fototerapi %17 etkilerken güneş ışığı %65 etkiliyordu.Ve iyileşme hızının 6.5 kat daha fazla olduğu bulunmuştu.Güneş ışığı bilurubini parçalıyor bu sayede idrar ve kaka ile vücut dışına atılıyordu.Şimdi kış mevsimindeyiz zaten güneşten gelen ışınlar dik açıyla gelmiyor öğlen gene tedbirli davranayım dedim öğlene denk gelmeyen zamanlarda çocuğu güneşte yatırmaya başladım bizim ev hiç güneş almıyordu bunun için ailemin evine gittim.tabi bu sürede eşimle bir doktora daha gittik ve eşim doktora bu durumu söyledi doktor fototerapi ve güneşin dalga boylarının farklı olduğunu güneş ışığıyla alakası olmadığını söyledi.Eve gelip gene dalga boylarına baktım güneşin dalga boyları geniş bir aralık haliyle.Fototerapi ise bu dalga boylarının arasında bir değer.Yani ben yöntemime devam edecektim ama şansıma yağmurlu günler çoktu ben çocuğu 2-3 gün güneşlendirdim.Bu arada ben biberonu bıraktım sadece emzirmeye başlamıştım kan tahlilinden sonra.Bebeğiminde günde 4-5 kaka yaparken 4-5 günde bir kaka yapmaya başladı.Sonrasında tekrar doktora gittik topuk kanı aldılar değer 6-7 ye inmişti ailede herkes şok.Doktor 2 haftaya sıfırlanır emzirmeye devam et dedi ve eve gönderdi.Benim oğlumdaki sarılık anne sütü sarılığıydı yani patolojik değildi.Ve güneş ışığı sayesinde çok kısa bir sürede yarıya inmişti.Tabi mevsime,güneş ışığının geliş açısına ve süreye çok dikkat ettim.Ben böyle çözdüm siz doktorunuza danışmayı ihmal etmeyiniz ☺️