sedasin12 Tam 3 buçuk yasında kızım. Çevremizde akran olmadıgı için burdan sormak istedim nasıl konusması tuvalet eğitimi yemesi uykusu falan? Ekran veriyor musunuz? Gün içinde neler yiyor bıktım dönüp dönüp aynı şeyleri yapmaktan 🤣 her şeyi konuşur bir saniye susmaz🙈 30 a kadar sayar harfleri tanır falan. Akşam 10 sabah 10 uykusu ☺ kahvaltıda tek yediği yumurta ve salatalık hiç bir kahvaltılık agzına sürmez gün içinde yediği kraker mücver pilav makarna çorba tavuk. Başka hiç bişi yemez. Günlük ocean balık yağı ile pekmez iciriyorum bağışıklık için çok yemek seçer yediğini de anca 4-5 kasık yer doydum der. Ekran ara ara acıyorum gün içinde 1 saat anca toplam o da yemek yerken yoksa yemek asla yemiyor. Gece hâlâ bez takıyoruz biraz cekingen hemen kaynaşsmaz ve ürkek bunu yenemiyoruz biri bağırırsa sende bağır diyorum bağırmak çok kötü istemiyorum diyor falan evde çok sıkılıyor oyun hamuru bebek boyama falan kendi kendine oyalanıyor ev işi yemek vs çok oturup oynayamıyorum sonra çok vicdan yapıyorum. Bizde durumlar böyle sizinkiler nasıl
sarmaliklahana sedasin12 3yasında kzıım (40ay) 20 ye kadar sayıları sayar. 10kadar İngilizce sayıyor. Alfabe İngilizce Türkçe sayar. Tanıyor harfleri bazılarını yazıyor. Evde kitap ve kutu oyunları oynarız fırsat buldukça. Müzik acar spor yaparız hoplar zıplarız.hafta İn 2 günü cimnastik kursuna yazdırdım gidiyoruz ama cok yeni dhaa 2 hafta oldu. Onun dısında fırsat buldukça oyun gruplarına götürüyorum yada belediyenin düzenlediği cocuk aktivitelerine. Gecen hafta ilk defa yanlız 1.5 saat kreşe gitti mesela 🤭 Kek kurabiye yaparken yanıma alıyorum malzemeleri kendi içine koyuyor falan. Yasıtları ile sosyalleşmeyi %40 seklinde canı isterse. Bunun biraz artmasını istiyorum. Konusması anlaşılır sekilde. Cocuk sarıları tekerlemelerini severse ezberliyor söylüyor. Yemesi canı isterse sevdiği yemek olursa yiyyior. Hergün menü seklinde yemek yaparım sebze et tavuk balık kurubaklagıl VS gibi. Pilav cok nadir yapılır evde. Makarna haftada 1 seklinde. Ekran izliyor kusıtlamamız yok. Bagımlılığıda yok gel sunu yapalım dediğimde bırakır gelir yok ben bunu izlicem VS demez. Bütün gün oyalasam ekran istemez ama bu mümkün değil çünkü 1yasında da bir kzıım var 🫢 genel olarak böyleyiz bizde Heeee Bezi bırkaamdık wc gitmek istemiyor. Kardeşi vezlenşyor diye ne yaptıysam ikna edemedim 🤦
Ezo44 sedasin12 mrb 3.5 yaşında oğlum var benimde gün içinde etkinlik kitapları var onlarla oynarız parmak boya yapmayı seviyor hala Kendi başına yemek yemek istemiyor bdn daha küçüğüm diyo 😂 sayilar ve alfabe konusunda fazla bilgiye sahip 5 haneli sayıları okuyup alfabeyi bilir ilk 10 hane üzerinden toplama çıkarma yapabiliyor özellikle sayilar üzerinevne tür aktivite yaparsam ilgileniyor 3 ana öğün de yiyor ama tabi benim zorumla 😬🫤 tv izliyor arada eğitici içerikte şeyler izlemesini sağlıyor onun da faydasını gördük açıkçası biz tuvalet eğitimi 1 sene oldu tamamlayali fakat kaka tutma problemi mevcut onunla uğraşıyorm hala 🥺
Haydinn sedasin12 tam 3 buçuk yaşında kızım annemlerdeydim bi buçuk ay cinnet geçirtiyordu bana evimize döndük biraz rahatladık şu 2 haftadır uyku düzeni mükemmel nazar etmem inşallah 10 gibi uyur 11 E doğru uyanır gece bazen su içmeye kalkar hala beraber yatıyoruz eşim olmadığı zamanlar 😀 bir gün var bir gün yok kendisi işi gereği 😀 yemek konusunda aşırı iştahsız bu aralar ve çok seçici sabahları pankek ve ya patates kızartması sigara böreği tarzı şeyler yemek pilav makarna çorba yerse bazen brokolili sarmaya bayılır onun harici abur çubur ara da ödül maksadı ile veririm beze 3 yaşında bay bay dedi çok şükür 😀 20 ye kadar sayar harfleri tanımaz şarkıları ezberlemeyi dans etmeyi resim çizmeyi seviyor kendileri 😀😀 ekran da var günde max 1 1 buçuk saat ara ara izler 😀 ama hiç izlemediği de oluyor hala ayakta sallıyorım 🥹🥹
Zynpesila sarmaliklahana sayıları ve alfabeyi nasıl öğrettiniz acaba 36 ay kızım 10 a kadar sayabiliyo şuan çok üstüne düşmüyorum öğrensin diye ama fikir verirseniz iyi olur
sedasin12 sarmaliklahana sürekli mi bez takıyosunuz gün içinde ekran ne kadar izliyor ben pek ilgilenemediğim için üzülüyorum vicdan yapıyorum
Ezo44 Zynpesila legolar alabilirsiniz renkli abaküs tarzı şeyler öğretmek için dikkatininde olmasi gerekiyo yoksa zorlarsaniz cabuk sıkılabilir 💐
sarmaliklahana Zynpesila sayıları ve alfabeyi özellikle öğretmek istemedim açıkçası. İngilizce olayını da diretöediö. Tamamen kendi çabası. Yani şöyle ki sayıları şarkıdan başladık kaç aylıktı hatırlamıyorum ama 18.aydan sonra cok daha üstüne düştüm oyunların şarkıların. Sayı için mesela şu şarkı ile başladık devamı geldi. 1-2-3-4-5-6 burda bir pasta vardı vah vah vah vah onu kim aldı… Bu nu sürekli gün içinde söylüyorduk. Alfabe için de puedonun alfabe treni var onu almıştık. Üzerinde cisimler hayvanlar VS var ben onları söylüyordum sonra hangi harf demeye bla yonca sırayla yaptık karısı yaptık. O dönem dısarda tanıdığı harfleri görünce söylemeye başladı. Anne bak E harfi gibi. Sonra dısarda gördüğü harfleri soruyordu. Tablet izlediği için bunların Türkçe İngilizce şarkılarını dinliyordu bende söylüyordum gün içinde öyle ezberledi tanıdı. Karışık da sorsan şimdi biliyor harfleri. Öyle gittik yani özel çabam olmadı. Sayıları birde şu sekilde yapıyorum suan. Spor yaparken hadi 15 tekrar yapıyoruz diyip mesela kolumuzu cebirrken 15 e kadar sayıyorum. Yada dısarda yürüken hadi 20 adım atalım bakalım nereye kadar gidicez diyorum benımlee beraber saydırıyorum. Sürekli tekrar edilerek alışıyor
sedasin12 Ezo44 maşallah suphanallah ekran gün içinde ne kadar izliyor ben evde etkinlik oyun vs çok ilgilenemiyorum sonra da çok vicdan yapıyorum
sedasin12 Haydinn maşşallah bende hâlâ ayakta sallıyorum malesef 🥲 gün içinde çok ilgilenemediğim oyun falan oynayamadıgım için üzülüyorum ekransız yemek yiyemiyoruz malesef. Anca ekranla bir kaç lokma yer kg boy nasıl
sarmaliklahana sedasin12 ben de vicdan yapıyorum her konuda hemde ne kadar ilgilensem ertesi gn biraz daha ilgilenmek istiyorum ama sürekli böylesi 2cocukla mümkün olmuyor 😔 Ekran kendi ne zaman isterse izliyor kısıtlama sınırlama yok acıkcası. Bazen hiç izlemiyor bazen bütün gün elinde oluyor. Benım oyalamama işime bağlı alsında. Bezi evet tüm gün takıyor maalesef bırakmadı lav kere denedik kitaplar müzikler wc aparatı yok bırakmadı. Kardeşi de bez takıyor diye sanırım. İstemiyorum diye acıkca 🤦
Ezo44 sedasin12 aslında günden güne değişiyor desem doğru olabilir hani insan oluyoruz yoğun olabiliyoruz misafirimiz geliyor falan ama o duruma göre bazen bir buçuk saati buluyor izlediği şeyler ama böyle hani saçma şeyler izlemiyor açıkçası yardımcı arabalar şekiller renkler sayılar hani böyle şeyler izlemeyi seviyor zaten o yüzden ben zararını görmedim açıkçası tabii yine de çok uzun süre izletmemek en iyisi
Haydinn sedasin12 başka bir bebeğiniz de mi var , üzülmeyin anneler olarak yetemediğimiz zamanlar da oluyor bende biraz tek başına oynasın istiyorum ama ne mümkün ekransız yemek yediğinde doyduklarını anlamaz diyo uzmanlar , kilosu 16 buçuk boyu da 103 cm
niluna sedasin12 benim kızımda 3.5 yaşında sayıları öğrenmek istemiyor bende üstüne düşmedim harfleri biliyo hepsini değil tabi az biraz ingilizce öğretmeye başladım tuvaletle ilgili sıkıntımız yok yemek seçmez çok ama kahvaltı da seçer çizgi dilm tabiki var sınırı aşmadan izliyor bir konu belirleyip sohbet ederiz barbieler oyumcaklar oyun hamuru boyamalar park market avm ev gezmesi elimden geldiğince sıkıldığı için dışarı çıkarıyorum öyle
derinveberenada sedasin12 benim kızım 4 yaşında tam 2,5 yaşından beri tuvalete yapar renkleri İngilizce Türkçe biliyor alfabenin bazı harflerini tanımaya başladı Türkçe İngilizce sayıyor kreşe gidiyor bir de 1 yaşında miniğimiz var ekran bizde de var malesef sınırlı ama yaşıtlarına karşı çekingen değil baya uyumlu hemen arkadaşlık kurar konuşuyor ama sular seller değil kendini ifade ediyor