Toprak2509 kızımın akran iletişimi çok iyi hatta tüm yaş gruplarıyla iyi diyebilirim. Korku konusunda karanlıktan korkuyor gece lambası kullanıyoruz. 3 yaşının sonlarında gece 3-4 gibi uyanıp yanımıza geliyordu korktum diye ama şükür bir iki haftadır bıraktı gelmiyor artık. Bazen dikkatinin dağıldığını hissediyorum mesela beraber oyun oynarken bir şey söylediğimde duymamış gibi oluyor ikinci söylediğimde cevap veriyor. Bilmiyorum takmıyorda olabilir orası muamma duymasinda vs bir sorun yok. Sözlü inatlaşma var bazen tutturuyor ama durumu anlarsa inadından vazgeçiyor. Müdahaleci ebeveynler değiliz bir durum olduğunda sonucunu anlatırım mesela orası pismiş dokunmasak iyi olur elimiz kirlenir diye. Ya da bu sıcakmı dediğinde elin yanabilir diyorum hani o sorarsa. Ama dışarıdaki insanlara kızım çok müdahale ediyor ve panik yani dur yapma, hayır elleme mikrop orası, hayır koşma gibi gibi. Ya da kendisi bize danıştığı için onlardan da aynı davranışı mı bekliyor bilmiyorum. Ben evde olduğum için kreşe gitmedik ama oyun grubu olsun, parklar olsun çocukların bulunduğu ortamlara girmeye çalışıyoruz. Evde sürekli yeni şeyler denemeye çalışıyoruz zaten yakında anasınıfına başlayacak inşallah. Böyle gidiyoruz bakalım daha yeni girdi 4 yaşına 🌼