Merhaba sevgili anneler,
Benim bebeğim miadında doğmasına rağmen maalesef mememi hiç tutmadı. İlk başta meme ucum yoktu ondan dedik, sonra süt olmadığı için dedik. Meme ucu aparatı aldık, süt artırmak için hastane tipi sağım makinesi aldık, almadığım takviye, içmediğim içecek, yemediğim yemek kalmadı. Bebeğimi bir ay sadece enjektörle mememe damlatarak ya da sonda ile verdim, emzirme danışmanlığı aldım, her pozisyonda her şekilde emzirmeye çalıştım, biberon vermedim. Bu şekilde çok zor bir 40 gün geçirdik ama ne sütüm arttı ne bebek emdi. Sosyal medyada gördüğüm “tüm bebeklerin %98 bir sorun olmadığı sürece emebilir” lafı da beni mahvetti ne yani ben o %2 de miyim? Hep aynı tavsiyeler “sık sık emzirin” , emmiyor ki nasıl sık sık emzireyim? Artık her gün ağlıyordum, yetersiz bir anneyim, bebeğimi bile besleyemiyorum diye. Biberon vermek isteyen eşimle de kavga ediyordum. Çok zor günlerdi yani, takviyelere verdiğim paraların haddi hesabı olmadı. Süt sağım makinesinde de süt çıksın diye en son ayarlarda yapıyordum memelerim de yara oldu. Pes etmiştim artık.
Sonra bir anneye rastlandım sosyal medyada “bebeğimi bir yıldır sağarak besliyorum” diye. Neden ben de yapmayayım dedim kendi kendime. Allah’ım sadece 2-3 ay süt alsa da olur, biraz daha gelsin sütüm diye dualar ederken inat ettim, 3 saatte bir sağmaya başladım, stresi bir kenara attım olursa olur, olmazsa mama veririm dünyanın sonu değil ya dedim. Şimdi 6. aya girdik, çok şükür sütüm artık yetiyor. Emmiyor ama sağıyorum ve veriyorum. Bu da beni yeterince tatmin ediyor.
Bunu yaşayan anneler varsa yalnız ve hepiniz mükemmel annelersiniz 🌸