Merhaba , oğlum 27 aylık çook fazla hareket ediyor asla enerjisi tükenmiyor , birgün kayınpederim oğlumla dışarı çıktı tam 4km yürümüşlerdi, koşmuşlar desem daha doğru olur çünkü oğlum hiç yürümez hep koşar 😄 eve geldiklerınde kayınpederim yorgunluklan bitmişti oğlumun hala enerjisi tükenmemişti 1 bucuk yaşında scooter aldım onu saatlerce çok hızlı şekilde sürebiliyor asla yorulmuyor, hergün dışarı çıkarıyorum en souk havalarda bile bazen günde 2 kez parka götürüyorum enerjisini atsın diye , eskiden bir şeye asla odaklanmazdı oyun oynamazdı oynayınca sürekli oyuncakları bozar fırlatırdı ama bunun için cok çabaladım bütün yaz boyunca oğlumla sürekli oyunlar oynadım lego duplo’lar aldm , kinetik kum , oyun hamuru vs . Şu an onlarla uzun süre kendi kendine oynuyor oyun kuruyor hatta legolarda çok güzel şeyler inşa ediyor , ama yinede oyundan sıkılanca herşeyi fıratıyor ,ve her zaman uzun oynamıyor genelde eline sopa gibi şeyler alıp bir yere vuruyor oyuncaklarını atıyor ve asla sessiz oynamıyor sürekli kendi kendiylr bişeyler konuşuyor yüksek sesle beni asla dinlemiyor çok inatçı bazen bilet isteyince hemen getiriyor bazen asla beni duymuyor başka cocuklarla oynamıyor sadece yetişkinlerle oynuyor , 2 yaşına basınca hemen konuşmaya başladı daha tam doğru düzgün cümle kurmuyor sadece 2-3 kelimeli cümleler kuruyor ama çocuk şarkıları söylüyor, kitaplardan bütün alfabeyi öğrendi bütün harfleri tanıyor hatta arabayla geçerken dükanların isimlerinin harflerini sayıklıyor , ama çok fazla hipreaktiv uyurken bile sürekli hareket ediyor oyun oynarken bile oturmuyor uzun süre oynamasına rağmen eğılıp kalkıyor sürekli ve ağzı hiç durmuyor , birtek benim kucağımda uzun süre kalıyor beni seviyor sarılıyor öpüyor , uyutunca saçlarıma oynamadan uykuya dalmıyor sürekli saçlarımı çekiyor yoluyor , başkaları sevmeye kalksa asla izin vermiyor bazen yakın akrabalarımız kucağına koşuyor ama sevmeye kalksalar iniyor sadece yanlarına gidip bişey yapmalarını yada onunla oyun oynamalarını istiyor ama bazen çok az görüştüğümz akrabalarımıza koşup sarılıyor,daha küçük iken benim bile sevmeme izin vermiyordu hep itiyordu kaçıyordu hatta zorlayınca ağlıyordu ama geçti . Yani bilmiyorum ne olabilir , enerjisi beni bitirdi ev sürekli dağınık topluyorum olmuyor sürekli dağıtıyor odalardan eşya taşıyor toplu olmasına tahammül edemiyor . Hangi odaya gitse beni de elimden alıp çekiştiriyor . Bir yerlere tırmanıyor sürekli koşuyor hep hareket halinde masada ne varsa eliyle yere atıyor konuşmaya başlamadan önce basit kelimeleri asla demiyordu sadece telafuzu çok zor kelimeleri diyordu biz bile şaşıyorduk hatta ilk kelimelerinden biri tekerlek ti tekreklere bayılıyor ne zaman araba tekerlek görse tekerlek diye seviniyordu ve bindiği bütün arabaları alıp ters cevirip uzun süre tekerleklerini ceviriyor .