nehir_ Elf_asel siz verebilirsiniz boyle dusunuyorsaniz, en ufak bir risk bile varsa ki var kafamdan uydurmuyorum bunu bebeklerinizi neden riske atiyorsunuz ki? ilk 6 ay su verilmemesi gerekiyor bu kadar basit
mervenisam Mrve-Mom haklısınız 6. Aya kadar sadece anne sütü verin diyorlar ama 6. Aydan sonra ek gıdaya geçince o çocuğa sonra onu yemiyor bunu yemiyor diye yakınıyorlar yemez tabi çocuğun bir kere damak zevki oluşmamış sonra nasıl yediricem bu çocuğa diye uğraşıp duruyorlar ha yemek yedirin demiyorum ama 3. Aydan sonra tatlı tuzlu olmayan yemeğin çorbanın tadına baktırmakta fayda var ayrıca kaynamış dinlendirilmiş su içirmekte de hiçbir zarar yok tabi devamlı değil arada bir çay kaşığı suyun tadını bilsin en fazla çiş olur nolacak sanki ben böyle yapıyorum ve çevremde ailemde gördüm de yapıyorum yiğenlerim hep böyle büyüdü çocuklar önüne ne koysan yiyiyorlar suyu bol bol içiyorlar maşallah
Ironsides mervenisam alakasi bile yok araştırdım onun icin soyluyorum biz ne yersek cocuk onun tadini zaten anne sutunden aliyo ornegin sarimsak yesek cocuk emerken sutumuz kokarmis anne sutu surekli yediklerimize gore degisir bagirsak sistemi gelismemis bebege yemegin suyundan bile 180 sonra tattirilmali aman azcik sudan nolcak diyosunuz fakat o cocuk o suyu zaten anne sutunden aliyo ekstra su verince cocugun kucucuk midesi doluyo anne sutunu doymus yagi dsha az aliyo ve buda kilo alimimin yavaslamasina sebep oluyo ben sutumu sagiyorum yuzde 80i su zaten allah ona gore yaratmis o bebege yetiyo bu emziren anneler icin soyluyorum
Ironsides mervenisam yememeside cocukla alakali sevmedigi seyi zorla veren yaa bu cocuk yemiyo diyen cok anne var cok hata yapiliyo bunlari dikkate almak lazim ek gidaya gecis doneminde hata yapilmamali yavas yavas ilerlemeli bebek hayatinda ilkdefa yedigi biseyi zaten istahla yemezmis uzmanlarda soyluyo ilerleyen zamanlarda cocugun pesinden yemegini yemesi icin kosmayin birskin 1 kasik yesin kalanini biraksin acikinca zaten gelip mecbur yiyecek zorlamayin diyolar beni oldum olasi annem zorlamistir yemeye agzima tikistirmaya calisirdi cocukken bebekten herseyden tsttirmislar simdi zayiflikla ugrasiyorum ve annem yuzunden yemek yemeyi sevmeyen biri oldum ciktim
Ironsides Erzincan anne sutun icindeki antikorlar yararli bakteriler kulak burun ve goz gibiyerlere damlatilinca ordaki zararli mikroplar anne sutundeki bakterilerle beslenie buyur ve daha tehlikeli bir hale gelirmis İnanin bende biktim okadar cok elestirildimki esimin babasi ve dayisi benle kavga ettiler cocuguma su vermiyorum diye kotu ve cahil.ilan edildim varsin oyle bilsinler esimde arkamda bu konuda hamdolsun buyuklerimiz ozellikle kayinbabambi sizmi cocuk buyuttunuz bak bizde.ne eksiklik var cok takiliyosunuz herseye diye benle tartisadursun onların yetistirdigi cocuguda gorduk esim küçükken menenjit gecirmis kardesi keza oyle hastaliktan kurtulamamis bana kendi cocugunun yaninda bebekken dahaasigara icmis olan adam söylüyo bunu ve hic takmıyorum cahillikleri okadar komik geliyo ki sizde kaynananizi takmayin ve ben benim cocuguma su verdigini gordugum zaman kim verirse versin elinden aliyodum daha da yapmiyolardi sizde oyle yapin
mervenisam Ironsides valla bende emziriyorum dediklerimi de yapıyorum maşallah gelişimi oldukça iyi gidiyor neyse kimsenin anneliğini yargılamam herkesin evladı kendine nasıl olursa olsun Allah hertürlü sağlık versin çocuklarımıza anlatmak istediğim doğru bilinen yanlış değil bunlar tabi herşey için geçerli değil ama ne varsa eskilerde var böyle fütursuzca aşağılamamak lazım ya zaten kim olursa olsun bir anne çocuğu için bir şeyi uygun görmüyorsa üstelemiyceksin birtek ona katılıyorum
mervenisam Ironsides onlar abartmış canım biz parmakla tattırmaktan bahsediyoruz damak tadı oluşsun bilsin kendi istediği kadar yesin
Deletedmom413 Erzincan Eger bi kez su tattiysa bebeginiz verin cünkü tadina bakinca suya ihtiyac duyuyor susuzluk olusuyor Hic icmediyse vermeyebilirsiniz Ben dogdugu gunden beri veriyorum Kulaga süt konusunda sacmalamis tabiki
Ironsides Muhammedtrn sutun tadi degisken ne yedigimize bagli olarak sabah ve aksam tadi farkli oluyomus zaten anne sutunde de icti gi miz suya bagli olarakta su var su verince bosyere midesi doluyo bebegin
Muhammedtrn Ironsides iki damladan fazla vermiyolardır zaten ne kadar doldurabilir ki midesini. 🤗 Benim bildiğim acıda yesek sütümüz tatlı yani çok denedik hep tatlı ve yapış yapış oluyo zaten aktığındada. bende kızdım ama bizide öyle büyüttüklerine göre hatta daha kötüsü şerbet içirdiklerini bile söylerler eskiler. Kim ölmüş? Şimdiki bebeklere göre biz daha sağlıklı bi şekilde büyümüşüz sonuçta.
Yagizkus Erzincan canım verdirme, bşr arkadaşımın kvalidesi kaynamamış içme suyu vermiş çocuk ishal olmuştu hatta zehirliydi galiba birkaç ay uğraşmıştı
Ironsides Muhammedtrn anlıyorum sizide beni yanlis anlamayin uslubum konusunda sakin fakat bu kim ölmüş lafina tilt oluyorum illa ölmeli kalmali bir durum mu olmali bakin cocuklugum karin agrisi hastaligiyla gecti ve hala yeme bozuklugum var nerden biliyoruz zarar getir me digini elbetteki 1 2 damladan kimseye bisey olmaz ama o cocuk 1 2 damla anne sutu alsa daha faydali anne sutu bir mucize ne kadar faydalansa okadar iyi serbet icirmek kadarda delice bisey gormedim banada dediler icir diye cok sacma buldum asla icirilmemesi gerektigini ve zararli olacagini dusunuyorum
Ironsides Muhammedtrn anne sutu degisken zaman zaman aciyabilir tatsiz ya da tatli olabilir tamamen bebege veannenin yediklerine gore degir durum🌸
Mrvmrtsrkya Erzincan bende verdim ama agustos da doğmuştu her sütten sonra bir tatlı kaşığı vermiştim ama Doktorum dedi korkmayın Sudan zarar gelmez ama hazır suyu kaynatıp veriyorduk
Muhammedtrn Ironsides şerbeti bende verdirmem tabiki. Kim ölmüş derkende yanlış anlaşılacak bişey yok bence eskiler bizi bu şekil büyüttüğünü söylüyor. Bi zararıda olmamış belliki. Anne sütünün mucize olduğunu biliyoruz ama suyunda zararlı olmadığını düşünüyorum. Bağışıklığı nefesimizden tenimizden havadanda kazanıyor banyo yaparken suda yutuyor sadece sütle bağışıklık kazanılmaz diye düşünüyorum. Suyada alışacak illaki mama verenler ne yapacak peki? Oda suyla yapılıyor sonuçta. Öyle ya da böyle bu bebek suyla tanışıyor her banyoda mamada. Kaçınılmaz bişey. Ve en güzel nimet su. Suyun kimseye zararı yok tamam o daha minicik beden dünyaya adapte olmaya yeni başladı ama çokta abartılmadan verilincede bişey olmuyo sonuçta.
Nimet-46 nehir_ mama için bebekler mamayı neyle yapıyor su değil mi ?vermek isteyen verir anneye kalmış o
Elf_asel nehir_ 2 aydan sonra su verdim. Şuan 17 aylık hiçte sudan zehirlenmedik. Çay kaşığıyla verilen su nasıl zehirlerki bir yudum etmez yani. Anne sütüde alsa mamada içse su verilmeli tabiki helede yazın!
nehir_ Gencanne19 zaten o yuzden ekstra su verilmesi gerekmiyo iste neyini anlamiyorsunuz ki?? bebek anne sutu de alsa mama da yese ilk 6 ay su verilmemesi gerek nedir yani ? neyi tartisiyoruz burda...ayrica sacmalamiyorum biraz okuyup arastirirsan boyle bir riskin oldugunu ogrenirsin...binde 1 bile bu risk varsa neden bebegimi bu riske sokayim
nehir_ Nimet-46 o zaman buraya post acilmasina da gerek yok hicbir konuda o zaman her sey annelere kalmis sonucta herkesin kendi cocugu 🤦♀️🤦♀️
Elf_asel nehir_ İşine bak ya çocuğunada su verme zehirlenir falan. Yanlış bilgilerini kendine sakla sen.