Minnakelifim03 ben oğlumu 5 farklı hekime götürdüm izinlerde memlekette farklı yaşadığımız yerde farklı diye daha 50 günlükken bi doktorla 30dk bunu konuştuk aşıları yaptırmayın diyemem ama ülkenin risk değerlerinide bilmek lazım bu iş ticarete dönüştü bu aşılar maliyetinin kat kat üstüne satılıyor ve bazı hekim arkadaşlar kötüyü kullanıyor kar elde etmek için demişti o yüzden rotayı yaptık (yaşadığımız yerde vaka çoktu) yaşından sonra tek doz nimerix yeterli olur dedi. Mesela az önce bi başka doktordan geldim oda illa bexsero yapalım dedi (9 aylık şuan) tüm özel aşıları yaptır bence bilemeyiz hangi çocuk ne kapar dedi. Vaka varmı peki bexsero yapılmamış bebek hasta dedim hayır yok dedi 🤷🏻♀️
Yani özel aşılar biraz tercih ve bölgesel ihtiyaçlarla ilgili. Birazda toplumumuzda aman a kişisi çocuğuna yaptırmış bizimki geri kalmasın yarışı var zorunda hissettirme algısı oluşturuluyor.