Dgrzglsnn_ Katı gıdalar oğlumda resmen kabusum olmuştu. İnat bir karakter. Ağzında tutma huyu vardı ve istisnasız 2 saat ağzında tutardı ve 2 saatin sonunda olmadık yere gider tukururdu. Resmen cinnet geçirirdim. Blend ettiğim gıdalarda sorun yoktu ama ne zaman katı gidaya geçtim burnumdan geldi her şey. Ben bisküvi ile basladim kati gıdalara. Fakat kabul etmeyen çocuk ne verirseniz etmiyor. Çiğneme refleksi bizde çok çok zor oturdu ki benim oğlan tüm dişlerini 1 yaşında tamamlamıştı. Hiç disi olmayan bebeler cigniyordu ama benim oğlan çok zorlamisti beni. Karşısına geçip sakız cignerdim. Onunla birlikte yemek yerdim. Cignedigimi hep gösterir anlatırdım. Katı gıdaları bütün bütün yuttugunu ve bu sebeple kabız olduğunu bilirim. Sizi üzmek istemem tabi yanlış anlamayın. Benim yaşadıklarımi yaşarsınız kesin diye de anlatmıyorum. Süreçten bahsediyorum sadece yanlış anlamayın. Şuan 2,5 yaşında mesela. Yeni yeni kabullendi cignenecek katı gıdaları. Bu işler cidden zor hele de iştahsız bebeler çok çok zor. Allah yardımcimiz olsun. Bal kabağı yedirebilirsiniz. Püre değil de haşlayın verin cignesin nasıl olsa yumuşak kolay yer. Aynı şekilde patates haşlayın. Parça parça verin yesin. Tavuk olabilir. Bunlar katı gıda olarak yumuşak. Bisküvi parçaları olabilir. Mesela irmik ya da Pirinc unu içine katabilirsiniz. Havuç, salata verin kemirsin. Tavuk kemikleri verin sık sık kemirsin o da işe yarıyor. Yani mantığını anlıyorlar en azından. Sert bir şey ağızlarına gelince çiğneme mantığı oturuyor. Siz de karşısına geçin. Bol bol konuşun anlatın kendinizde gösterin. Anliyolar emin olun. Benim oğlan da anladı ama annesini yormayi seçti. Aşırı keyifcil bir çocuk. Kendi istemediği sürece asla bir şey öğretip yaptiramazsiniz. Şimdilerde tuvalet alışkanlığı kazandırmaya çalışıyorum ama kendi istemedigi için kesinlikle kabul etmiyor. Birgün bir sabah kalkınca anne artık bez takma ben büyüdüm tuvalete yapicam diyeceği günü iple çekiyorum şahsen. Başka türlü ogretemicem bu çocuğa ben bir şey net ikna oldum çünkü karakter yapısına. Psikoloji de önemli korkutmak istemiyorum. Çok zor yani analık. Allah yardım etsin hepimize🤲🏻