mathilda0 ah dilerim çabuk geçer inan çoklu besin alerjisiyse bulmak için önce arınmak gerekiyor benim ilk oğlumda sadece süt ürünleri alerjisi vardı 2-3 ay kestim sonra denedim sıkıntı olmadı bi daha 5. Ayında ben tükettim 6. Ayda kendine direk başladık ek gıda da ve huysuzluk vs olmamıştı ama küçük oğlum çok zorlu bi süreç atlattı ilk mukusluydu sonra kan geldi hemen ben ilk oğlandan tecrübe olunca süt ürünlerini kestim 1 hafta geçti daha da kötüleşti falan yediğini kusuyor durmuyor kaka ishal yemyeşil falan acillik olduk sonra ordan alan açıldı ertesi sabah acil doktorumuzun özel ricasıyla randevu verdiler çünkü bebekte başka bi sorun yok yani herşeyine baktılar 😩 hemen dedi herşeyi kes ee dedim benim değerlerim falan düşer mi hani süt vs etkilenir mi 1 ay yemedin diye bişey olmaz dedi şimdi kaçağa fırsat veremeyiz gaz damlasını bile vermedik sonra düzelmeye başladı ilk haftadan sonra kan gelmemeye başladı sonra dedim bi simit yiyim pat ertesi günü yine kan falan dedim Merve sen bişey yemicen artık hep evde yaptım poğoca falan haşhaşlı patatesli gözleme vs sabah zor oluyo bi zaten akşam fix yemekler etsiz he sonra kuzu eti denedim sorun olmadı mesela kuzu eti yedim mercimek falan tükettim işte velhasıl önemli olan sadece süt ürünü mü çoklu besin mi bunu bulmak o yüzden biraz sabır zaten 3 hafta sonra 3 gün 3 gün deneyerek bulursun açarsın diyeti o ara belki bağırsak duvarı onarılır tamamen herşeyi kabul eder bebişin önemli olan vücudun alerji yapan şeyi unutması aslında doktorumuz öyle dedi. He bide canım mesela günlük tut ben tel not defterinde o gün nevyediysem yazıyordum ki neye tepki veriyor ne kadar sürede tepki veriyor hemen buluyordum çünkü insan unutuyor ne yediğini ne zaman yediğini ton balığını, susamı falan öyle buldum ben Buda çok önemli o süreçte benim beneğim 1,5 günde tepki veriyordu yediğim besine mesela. Allah kolaylık versin kiminde ağır olmakla birlikte kimi bebekte 1-2 ay sürüp geçebiliyor dilerim en minimum sürede atlatırsınız ve bu alerji çok kişisel bir durum yani bende böyle diye sende de böyle ilerlemez ama doğru adımlar atmak önemli başta o kan kesilmeli mukus kesilmeli belli ediyor kendini bak mesela benim bebeğimin kan bayadır yok ama mukus 7,5 aylıkken kesildi anca ve o zaman cesaret edebildim bişeyler denemeye ve ilk petibör denedim 7,5 aylıkken 3 gün kustu hep ki öyle beslenme sorması falan kusması yoktu 5 aylıktan beri o yüzden durdum zorlamak istemedim işte şuan 8 ay 9 günlük 3 gündür tereyağ denedim şükür geçti ne kan ne kusma bişey yok bi kaç gün sonra fırında peynirli poğoca deneyeceğim inşallah 7 ay sonra peynir yiyeceğim bende 🥹🥹